اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تغییرات در سرویس امنیتی عراق| «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی شد

به اعلام رسانه‌های عراقی، «قاسم الاعرجی»، وزیر کشور پیشین عراق به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور و «عبدالغنی الاسدی» به عنوان رئیس سرویس امنیت ملی به جای «فالح الفیاض» معرفی شدند.

تغییرات در سرویس امنیتی عراق| «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری شبکه المیادین در خبری فوری از انتخاب «قاسم الاعرجی» وزیر کشور پیشین و از فرماندهان سازمان بدر به عنوان مشاور امنیت ملی و پایان فعالیت «فالح الفیاض» در این پست خبر داد.

بنا بر این گزارش، «عبدالغنی الاسدی» نیز به عنوان رئیس سرویس امنیت ملی عراق انتخاب شد.وی از فرماندهان عملیات‌های آزادسازی شهرهای «آمرلی»، «بیجی»، «تکریت»، «الرمادی»، «فلوجه» و «موصل» در عراق بود که تا پیش از انتخاب «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست بود.

پایگاه خبری «شفق نیوز» نیز با اشاره به تصمیم «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق مبنی بر ایجاد تغییرات در سرویس امنیتی کشور  نوشت: دولت عراق امروز شنبه (۴ ژوئیه) به ماموریت «فالح فیصل فهد الفیاض» در پست مشاور امنیت ملی پایان داد و  قاسم محمد جلال الاعرجی را به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور منصوب کرد.

الاعرجی متولد ۱۹۶۴ در شهرستان «الکوت» در استان «واسط» عراق و یکی از فرماندهان سازمان بدر است که پس از سقوط صدام به عراق بازگشت و به عنوان عضو شورای استانداری بصره فعالیت سیاسی خود را از سر گرفت. اما در ادامه حضورش در عراق، نیروهای آمریکایی او را به همراه ۷۰ نفر از اعضای سازمان بدر در کاظمین دستگیر کردند و به مدت سه ماه در پادگان «بوکا» در استان بصره تحت بازداشت نگه داشتند.

وی  در سال ۲۰۰۵ به عنوان مسئول کمیته امنیتی در شورای استانی واسط به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در تاریخ ۲۰۰۷/۱/۱۶ برای بار دوم از سوی نیروهای آمریکایی دستگیر و به مدت ۲۳ ماه زندانی شد. الاعرجی در سال ۲۰۱۰ نماینده پارلمان عراق از استان واسط بود که به عنوان عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان و رئیس فراکسیون پارلمانی بدر فعالیت می‌کرد.

پس از استعفای «محمد الغبان» وزیر کشور دولت «حیدر العبادی» در تاریخ 2016/1/29، فراکسیون‌های سیاسی عراق بر انتخاب الاعرجی به عنوان جایگزین او توافق کردند.

شفق نیوز نوشت: فیاض همچنین از پست سرپرستی سرویس امنیت ملی کشور برکنار و «عبدالغنی عجیل طاهر الاسدی» جایگزین او شد.

پس از انتشار این اخبار، خبرگزاری رسمی عراق نیز به نقل از منابع آگاه این انتصاب‌ها را تایید و منتشر کرد. 

پایگاه خبری «بغداد الیوم» نیز با انتشار سندی از دفتر نخست‌وزیی عراق که امضای رئیس دفتر مصطفی الکاظمی در ذیل آن درج شده، این انتصاب‌ها را تایید کرد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول