اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

خبر بد برای فدراسیون فوتبال/شرایط اصفهان برای جام ملت‌ها مهیا نیست

در حالی مسؤولان فدراسیون فوتبال نام اصفهان را برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ به زبان آورده‌اند که این شهر بجز دارا بودن دو ورزشگاه مورد تأیید کنفدراسیون آسیا، با مشکلات اساسی دیگری همچون محل اقامت و حمل‌ و نقل تیم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

خبر بد برای فدراسیون فوتبال/شرایط اصفهان برای جام ملت‌ها مهیا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۲ تیر ماه به صورت رسمی اعلام کرد ایران، عربستان، قطر، هند و ازبکستان کاندیداهای میزبانی از جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ هستند. بر این اساس شرط اولیه میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ داشتن ۸ تا ۱۰ ورزشگاه مدرن و زیرساخت‌های لازم است.

در حالی مسؤولان فدراسیون فوتبال نام اصفهان را برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ به زبان آورده‌اند که این شهر بجز دارا بودن ۲ ورزشگاه مورد تأیید کنفدراسیون آسیا که احتمالا جزوه ۸ تا ۱۲ ورزشگاه مدرن موردنیاز برای میزبانی خواهند بود، با مشکلات اساسی دیگری همچون محل اقامت و حمل‌ و نقل تیم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان و همچنین ورزشگاه فولادشهر دو استادیوم استاندارد و مورد تأیید AFC هستند که در طی سال‌های گذشته از میهمان دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن پذیرایی کردند. جدای از بحث استادیوم‌ها، مدیران ارشد فوتبال از قوانین کنفدراسیون و شرایط اصفهان بی‌‌خبر هستند؛ طبق قوانین AFC باید در شهرهای میزبان تعدادی هتل پنج ستاره، زیرساخت‌های حمل و نقل شهری و امکانات فرودگاهی جهت اسکان، تردد و میزبانی تیم‌ها، هواداران، داوران و ناظران  وجود داشته باشد.

شهر اصفهان با وجود اینکه یکی از مراکز مهم گردشگری داخلی و خارجی است اما هنوز از داشتن هتل ۵ ستاره بی‌بهره است و دو هتل این شهر برای فراهم شدن امکان میزبانی از مسابقات ورزشی بین‌المللی با ایجاد تغییرات خود را به حداقل امکانات هتل‌های ۵ ستاره رسانده اما اساسا ۴ ستاره بوده‌اند.

طی سال‌های گذشته اخباری مبنی بر علاقه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت و بهره‌برداری از زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان به گوش می‌رسید و انتظار می‌رفت که با عملی شدن این موضوع اصفهان گامی دیگر در راستای برطرف کردن مشکلات خود بردارد که این موضوع نیز با بی‌توجهی مسؤولان شهری و استانی و میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده تا سرمایه‌گذاران در خصوص زیرساخت‌های گردشگری در حوزه حمل و نقل و اقامتگاه در اصفهان دلسرد شوند.

از طرفی دیگر مسأله حمل و نقل تیم‌ها و هواداران نیز جزو دیگر معضلات اصفهان است، فرودگاه اصفهان با وجود اینکه در بخش بین‌المللی نیز فعال است اما با توجه به وسعت و زیرساختش توان تحمل بار ترافیکی این مسابقات را نخواهد داشت مگر این که توسعه این فرودگاه که فقط با آمد و شد طرف‌های خارجی در حد توافق‌نامه باقی مانده است به خود شکل عملی بگیرد.

به گفته معاون عمرانی استاندار اصفهان توسعه فرودگاه این شهر از برنامه‌های دولت بود که بعد از سرنوشتی که برای برجام رقم خورد، شرکت اروپایی تفاهم‌نامه‌اش را لغو کرد، با این حال ۴۰۰ هکتار توسعه فرودگاه نیازمند سرمایه‌گذار است.

در بحث حمل و نقل شهری نیز اصفهان با وجود وسعت بالا و عدم دسترسی مطلوب به وسایل حمل و نقل عمومی اعم از مترو این شهر برای انتقال تماشاگران به ورزشگاه‌هایی که هر دو در حاشیه شهر هستند با مشکل مواجه خواهد شد. در حالت خوشبینانه اگر ۱۴ سالی که زمان برد تا خط یک مترو اصفهان راه‌اندازی شود به نصف کاهش یابد آن وقت خطوط جدید هم به میزبانی مسابقات نخواهد رسید چرا که به زمان کمتری برای توسعه این زیرساخت‌ها نیاز است.

این در حالی است که مسؤولان فدراسیون فوتبال نام اصفهان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای میزبانی ۷ سال آینده یعنی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ مطرح کرده‌اند و اگر از امروز به فکر رفع این اشکالات در اصفهان و سایر شهرهای میزبان نباشند قطعا با توجه به شرایط کشور در آینده زمان کافی در دسترس نخواهد بود و موضوع در حد آرزو بودن این میزبانی همچنان تداوم خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول