اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بروکراسی اداری انگیزه را از تولیدکننده گرفته است/ با مسوولان سهل‌انگار برخورد شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی اداری انگیزه را از تولیدکننده گرفته است، گاهی یک تولیدکننده باید برای گرفتن مجوز هفت خوان رستم را طی کند، در این مسیر باید با مسوولان سهل‌انگار برخورد شود.

بروکراسی اداری انگیزه را از تولیدکننده گرفته است/ با مسوولان سهل‌انگار برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر شنبه در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: انگیزه تولیدکننده به دلیل پیچ و خم‌های اداری و بروکراسی پیچیده گرفته شده است، گاهی یک تولیدکننده باید برای گرفتن مجوز هفت خوان رستم را طی کند، در این مسیر باید با مسوولان سهل‌انگار برخورد شود.

وی یکی از مهمترین مسائل هر کشور را توجه به سرمایه‌های اجتماعی عنوان و تصریح کرد: جامعه بدون سرمایه اجتماعی به پیشرفت و تعالی نخواهد رسید، کشور در شرایط سختی قرار دارد مهمترین وظیفه ما ارتقاء سرمایه اجتماعی است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین مولفه ارتقاء سرمایه اجتماعی، رضایت اجتماعی است در راستای رضایتمندی مردم عناصر مختلفی نقش دارد مدیران و کارگزاران دولت در پاسخ به این نیاز نقش اساسی دارند.

منتظری؛ مدیران شهرستان را خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم معرفی و عنوان کرد: هوشمندی، تدبیر و درایت می‌تواند بهترین شرایط را رقم بزند و در ایجاد رضایتمندی و یا عدم رضایت عمومی نقش داشته باشد.

وی از مسوولان و کارگزاران دولتی خواست تا در انجام مسوولیت و خدمت به مردم؛ کار امروز را به فردا موکول نکنند و تصریح کرد: اگر مدیری توانمندی حل یک مسئله را دارد باید وارد عمل شود و به توصیه و نامه استاندار و نماینده مجلس متکی نباشد خدمت به مردم را به نام خودتان ثبت کنید و ثواب این کار را ببرید.

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ارباب رجوع به ادارات مراجعه می‌کند مسوولان باید در برخورد کمی صبور باشند و پاسخ اقناعی بدهند احترام به مردم بگذارید و جواب تخریبی ندهید.

منتظری با اشاره به اینکه موانع تولید در استان شناسایی شده است بر لزوم همکاری هر چه بیشتر در راستای جهش تولید تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد یک نشست برای موانع تولید و ارائه راهکارها  برگزار شود متاسفانه برخی سهل‌انگاری‌ها باعث بسته شدن پنجره‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مدیران نقش خود را در سال جهش تولید به درستی انجام دهند، گفت: 80 درصد مسائل در گفت‌وگوهای بینابینی قابل حل است.

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی از مسوولان خواست تا مدل مفهومی توسعه گرگان در سال 1404 را رونمایی کنند و ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که مسائل سلیقه‌ای است، وقتی مسوولیت استاندار، فرماندار و یا شهرداری به مسوول بعدی واگذار می‌شود متاسفانه خیلی از کارها از نقطه سرخط آغاز می‌شود.

منتظری؛ نداشتن نقشه راه آینده را معضلی بزرگ دانست و گفت: باید از ظرفیت نخبگان کشور برای پاسخگویی نیازهای جامعه استفاده شود.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول