اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

راه اندازی 38 طرح معدنی با سرمایه گذاری 4.8 میلیارد دلار

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از راه اندازی 38 طرح معدنی با سرمایه گذاری 4.8 میلیارد دلاری طی دو سال گذشته خبر داد.

راه اندازی 38 طرح معدنی با سرمایه گذاری 4.8 میلیارد دلار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور تصریح کرد: طبق آمارهای منتشر شده، ایمیدرو از ابتدای فعالیت (1381) تا پایان سال گذشته به همراه شرکت های تابعه و بخش خصوصی، 165 پروژه راه اندازی کرده اند.

وی با بیان اینکه حاصل این تعداد طرح، سرمایه گذاری نزدیک به 20 میلیارد دلاری در کل کشور بوده است، گفت: در سال های 97 و 98 شاهد اوج گیری راه اندازی طرح های معدنی و صنایع معدنی در سراسر کشور بودیم و 38 طرح در این مدت راه اندازی شده است.

*97 و 98 سال های اوج گیری توسعه

غریب پور گفت: در حالی که در اکثر سال ها، متوسط تعداد طرح های راه اندازی شده تک رقمی بوده، در سال های 97 و 98 به یکباره شاهد اوج گیری سرعت اجرا و همچنین راه اندازی پروژه ها شده ایم به طوری که طی این دوره به ترتیب 16 و 22 طرح معدن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی در سراسر کشور راه اندازی شد.

وی در عین حال با یادآوری اینکه 88 پروژه از سال 92 به این سو راه اندازی شده است، گفت: این عدد معادل 53 درصد از طرح های راه اندازی شده حدود دو دهه اخیر در بخش معدن و صنایع معدنی کشور بوده است.

وی افزود: سرمایه گذاری این مدت نیز به 9.3 میلیارد دلار رسید که 46 درصد از کل سرمایه گذاری ها را شامل می شود.

وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این طرح ها همچون آلومینیوم جنوب، توسعه کارخانه های کنسانتره و گندله سنگ آهن در سنگان، آهن اسفنجی فولادهای استانی، طرح های توسعه صنعت مس و ... در مقیاس ملی بوده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول