اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی| خروج نظامیان آمریکایی، دستور کار سفر الکاظمی به واشنگتن

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از احتمال حضور هیئتی از پارلمان عراق در جمع همراهان نخست وزیر این کشور در سفر به واشنگتن خبر داد.

نماینده عراقی| خروج نظامیان آمریکایی، دستور کار سفر الکاظمی به واشنگتن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته روابط خارجی پارلمان عراق روز شنبه تاکید کرد که موضوع اخراج نظامیان آمریکایی از عراق از جمله اولویت‌های پرونده‌های مورد بحث در دور بعدی مذاکراتی است که چند هفته قبل دور نخست آن از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

«عامر الفایز» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» سفر ماه جاری الکاظمی به واشنگتن را در چارچوب سفرهای خارجی پیش روی نخست وزیر این کشور  به کشورهای همسایه، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و خود آمریکا خواند و گفت که عراق درصدد تقویت روابط و گشودن همکاری اقتصادی و امنیتی با آنها و از جمله واشنگتن است.

وی سفر الکاظمی به واشنگتن را دارای ابعاد بزرگ و ویژه در سطح امنیتی خواند و گفت: «از جمله  اولویت‌ها پرونده‌های مورد بحث در واشنگتن، تدوین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق است تا مباحث مربوط به دور نخست گفت‌وگو هم که چند هفته پیش از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، تکمیل شود».

الفایز گفت:« انتظار می‌رود که هیئتی از پارلمان عراق مرکب از نمایندگان فراکسیون‌های بزرگ با هیئتی که قرار است با الکاظمی به واشنگتن سفر کنند، همراه باشند».

ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری»، فرمانده سازمان بدر زیرمجموعه سازمان الحشد الشعبی هم از نخست وزیر عراق خواسته است شخصیت‌هایی از این ائتلاف به منظور اطلاع از روند مذاکرات بغداد –واشنگتن با او به واشنگتن بروند.

وزیر خارجه عراق از سفر نخست وزیر این کشور به واشنگتن در ماه جاری میلادی(ژوئیه) به منظور تکمیل دور قبلی مذاکراتی خبر داد که ماه قبل از طریق ویدئو کنفرانس درباره آینده همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دو کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول