اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تحقق 91 درصدی تعهد اشتغال در گرگان/ 555 شغل آسیب‌دیده از کرونا متقاضی دریافت تسهیلات

فرماندار گرگان از تحقق 91.2 درصدی تعهدات اشتغال شهرستان خبر داد و گفت: تعهد اشتغال شهرستان گرگان در سال 1398 تعداد 5 هزار و 450 شغل بود که 91.2 درصد تحقق واقعی پیدا کرد.

تحقق 91 درصدی تعهد اشتغال در گرگان/ 555 شغل آسیب‌دیده از کرونا متقاضی دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان گرگان در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵ هزار و ۴۵۰ شغل بود که ۹۱.۲ درصد تحقق واقعی پیدا کرد و مابقی به دلیل کرونا در حال پیگیری است.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود را ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد عنوان و تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا سامانه قطع شد و ۵۶.۵ درصد اشتغال ایجاد شده در سامانه ثبت شده است.

فرماندار گرگان جمعیت این شهرستان را ۴۸۰ هزار و ۵۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: گرگان ۲۵.۷۱ درصد جمعیت استان گلستان را در خود جای داده است، ظرفیت‌های اقتصادی، زیربنایی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در گرگان وجود دارد البته تنگناهای این بخش‌ها احصاء شدند.

حمیدی از پیش‌بینی ۸۱ طرح برای اخذ تسهیلات اشتغال فراگیر خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ طرح مصوب شد و برای ۴۲ طرح اعتباری بالغ بر ۳۵۹ میلیارد ریال در قالب تسهیلات برای اشتغال ۲۸۲ نفر پرداخت شد.

وی در خصوص برخی طرح‌های جهاد کشاورزی در گرگان بیان کرد: واحدهای صنایع تولیدی فعال جهاد کشاورزی ۵۰ طرح است واحدهای تولیدی گیاهی ۷۵ طرح و واحد دامی فعال جهاد کشاورزی ۲ هزار و ۷۹۷ طرح درنظر گرفته شده است، ۶ طرح نیز جزو طرح‌های راکد هستند.

فرماندار گرگان از افزایش واحدهای تولیدی فعال به ۱۱۱ طرح خبر داد و بیان کرد: واحدهای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد ۲۵ طرح است.

حمیدی در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های سازمان صمت در سال جهش تولید گفت: طرح‌های ۳۰-۰ درصد شامل ۱۶۲ طرح است و تعداد طرح‌های ۵۰-۳۰ درصد شامل هشت طرح و تعداد واحدهای فعال با تولید کمتر از ظرفیت اسمی ۶ واحد است.

وی تعداد دامداری غیرفعال در شهرستان گرگان را ۶۹ واحد عنوان کرد و افزود: تعداد ۲ هزار و ۷۹۶ دامداری فعال در گرگان وجود دارد.

فرماندار گرگان در خصوص اعتبارات اشتغال روستایی گفت: تعداد پرونده‌های ارسال شده ۸۴۷ مورد بود که تعهد یک هزار و ۸۸۹ شغل را داشت که از این تعداد ۴۵۱ طرح با اعتبار ۷۶۳ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶ نفر عقد قرارداد شد.

حمیدی از دیگر پرونده‌های شاخص در گرگان را تکمیل فاز یک و دو هتل پنج ستاره «پارتیان» و تکمیل هتل «دلتا» عنوان کرد و ادامه داد: توسعه هتل «شانلی»، مرمت و تکمیل واحد «رضاقلی نژاد»، کاووش باستانی تپه تاریخی «قلعه‌خندان» و «تورنگ‌تپه» که در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی میزان اعتبارات در سال ۱۳۹۸ را ۹۱ میلیارد تومان و میزان اعتبارات شهرستان گرگان در سال جاری را ۷۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۹ درصد کاهش اعتبارات را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم این اتفاق مشکلاتی به وجود می‌آورد و بسیاری از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند نمی‌توانیم به بهره‌برداری برسانیم.

فرماندار گرگان همچنین فقدان ادارات شهرستانی را از دیگر مشکلات مرکز استان گلستان برشمرد و گفت: این رویه باعث شده تا خدمت‌رسانی با مشکل مواجه شود در سطح استان ۶۲ هزار واحد صنفی داریم که بیشتر آنها در گرگان استقرار دارند اما در مرکز استان اداره صمت مستقل وجود ندارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان که اکثر رسانه‌ها و کانون‌های هنری در مرکز استان است اما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقل ندارد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول