اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

تیراندازی بیش از سرطان جان کودکان آمریکایی را می‌گیرد/52 زن در ماه قربانی می شوند

میزان قتل زنان آمریکایی ۲۱ برابر دیگر کشورهای پر حادثه در این زمینه است. به طور متوسط، ماهانه ۵۲ زن آمریکایی به دلیل خشونت‌های خانگی به قتل رسیده و بسیاری نیز مجروح می‌شوند.



تیراندازی بیش از سرطان جان کودکان آمریکایی را می‌گیرد/52 زن در ماه قربانی می شوند

خبرگزاری فارس ـ گروه خانواده ـ علیرضا سپهوند: خانواده اساسی ترین و بنیادی ترین گروه اجتماعی است که پایه های جامعه را تشکیل می دهد. جایگاه خانواده در آمریکا روز به روز در حال افول است. کانون خانواده در ایالات متحده متاثر از عواملی چون «همجنسبازی» «فحشاء»، «طلاق»، «تجاوز به عنف»، «خشونت علیه کودکان»، «خشونت علیه زنان»، «تجارت جنسی» و دیگر عوامل، در حال از بین رفتن است. معضلات و ناهنجاری های فوق به دنبال خود «خانواده های تک والدی»، «موالید نامشروع»، «سقط جنین»، «فحشای کودکان» و صدها مشکل اجتماعی دیگر را در پی دارند.

 

بنابر آمارها ۵۸ درصد آمریکایی‌ها خشونت‌های اجتماعی و خانگی را به وسیله اسلحه در زندگی خود تجربه کرده اند. سالانه ۳ میلیون کودک آمریکایی، خشونت با اسلحه را در زندگی تجربه می‌کنند و این ارقام واقعیت تلخ زندگی در کانون خانواده آمریکایی را نشان می دهد، همان زندگی که ماشین پروپگاندای غرب با ترویج عبارت «American dream» یا «رویای آمریکایی» آن را به گونه ای پر زرق و برق و فارغ از واقعیت، به تصویر می کشد.

 

بدون اغراق هر هفته در تیتر اخبار رسانه های غربی خبر از زد و خورد و کشت و کشتار آن هم نه در خط مقدم جبهه و جنگ بلکه در کانون خانواده هایی که باید مامن آرامش و آسایش اعضای آن باشد، دیده می شود. به تازگی بسیاری از رسانه ها خبر از ضرب و شتم پدری پیر توسط فرزندش در آمریکا بودند. برادر کوچک تر سه سال پیش مادر را با اسلحه به قتل رسانده و حالا برادر بزرگتر میخواهد پدر را نیز به قتل برساند:

 

پسر خانواده مادرش را به خاطر پول به قتل می رساند

آسوشیتدپرس امروز نوشت:  پلیس نَشویل گفت مردی اهل آیووا که یکی از پسران خود را که با شلیک همسرش را کشته تحت تعقیب قضایی قرار داده حالا  توسط پسر دیگرش مورد حمله قرار گرفته است.

«بیلی دین کارتر» ۵۵ ساله چهارشنبه به جرم حمله به پدر ۷۴ ساله اش «بیل کارتر» بازداشت شد.

 

پلیس گفت: کارتر کوچکتر به دنبال درگیری لفظی در جاده نزدیک به خانه قدیمی پدر خود را دو بار به زمین کوبید و او را با لگد میزد.

یک رهگذر حوالی ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر «بیل کارتر» را که در کنار جاده که روی زمین افتاده بود پیدا کرد.

در استشهاد این پرونده آمده که «بیلی کارتر» به معاونین کلانتری ماریون کانتی گفته بود که پس از درگیری لفظی خانه پدری را ترک کرده سپس در بیرون از خانه به پدرش حمله کرده است. 

سال ۲۰۱۷ هیات منصفه دادگاه پسر دیگر این خانواده را به جرم قتل مادر ۶۸ ساله اش به وسیله یک اسلحه شکاری به پرداخت جریمه ۱۰ میلیون دلاری محکوم کرده بود.

 

بیل کارتر می گوید که فرزندش «بیلی کارتر» مادر را به خاطر دستیابی به دارایی والدینش به قتل رسانده است.

 

آخرین مطالعه در زمینه خشونت و آزار و اذیت حاکی از آن است که آزار جسمی و جنسی و بهره کشی از زنان و کودکان و نادیده گرفتن آنها در بسیاری جوامع دنیا وجود دارد. این خشونت به ویژه اگر در کانون امن و گرم خانواده، جایی که بایستی افراد با عشق و مهربانی مراقبت شوند رخ دهد بسیار باعث نگرانی خواهد بود. متاسفانه پرخاشگری به ویژه در جوامع امروزی بسیار شایع شده به گونه ای که بنابه گفته پنمن دیگ والیری در سال ۱۹۹۴، حدود یک سوم افراد متاهل در آمریکا نسبت به یکدیگر انواع پرخاشگری همچون اعمال زور، تهدید با اسلحه و کتک زدن را داشته اند.

 

بنا به گزارش وزارت دادگستری آمریکا در سال ۱۹۹۷ آدم کشی بعد از تصادف و خودکشی در جایگاه سوم حوادث قرار دارد.

خشونت در خانواده یک ناهنجاری بزرگ در آمریکاست و به حد بسیار بالایی رسیده است. تجدد و مدرنیته یکی از دلا یل بروز خشونت در خانواده هاست که متاسفانه از غرب به شرق نیز نفوذ کرده است در جامعه آمریکا هنگامی که مدرن و صنعتی می شوید، وقتی فردگرایی دارید، مدرنیته می گوید که اخلاق چندان اهمیتی ندارد.


بنابر آمار «سازمان بهداشت جهانی»، «کیو ایسی بی» و «امریکن ژورنال آو مدیسین» میزان قتل با اسلحه در آمریکا ۲۵ برابر بیشتر از میزان بالاترین کشورها در این زمینه در جهان است

 

مسائل اخلاقی و مذهبی در خانواده های آمریکایی رنگ باخته و زندگی ماشینی و فردگرایی به گونه ای است که هر فردی تنها به خود و منافع خویش می اندیشد و همین امر سبب بروز اختلا فات زیادی در خانواده می شود. وقتی فردگرایی گسترش می باید، هیچ کس در برابر دیگری گذشت نمی کند و همین امر باعث بروز خشونت می شود.

میزان طلا ق در خانواده های آمریکایی پس از کشورهای اسکاندیناوی بسیار بالا بوده و یکی از دلا یل آن پراکندگی اعضای خانواده است. به زبان ساده تر هرکدام از اعضای خانواده به سویی می رود و آن انسجام و همدلی که مبین مهر و عاطفه میان اعضای نزدیک یک خانواده باشد وجود ندارد.

میزان قتل زنان آمریکایی ۲۱ برابر دیگر کشورهای پر حادثه در این زمینه است. به طور متوسط، ماهانه ۵۲ زن آمریکایی به دلیل خشونت‌های خانگی به قتل رسیده و بسیاری نیز مجروح می‌شوند.

 

در خانواده های آمریکایی کمتر این فرصت پیش می آید تا اعضا و خویشاوندان دور هم جمع شده و با هم و در کنار هم به سر برند. در آمریکا تنها در روز شکرگزاری(Thanksgiving) است که این فرصت پیش می آید و عمو، عمه، خاله، مادربزگ و... می توانند دور هم جمع شده و با یکدیگر اوقات بگذرانند. مشغله های گوناگون در آمریکا به گونه ای است که اعضای خانواده حتی صبحانه را در کنار یکدیگر نمی خورند و به ناچار چای و قهوه خود را در داخل خودرو یا محل کارو و کافی شاپ ها میل می کنند. و همین امر بنای گسستن رشته ها و پیوند مهر و محبت از کانون خانواده را می گذارد.

 

از یک سو نیز ۹۵ درصد از برنامه های رسانه های آمریکا، جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند ازینرو اخلا ق و آموزش موضوع اصلی آن ها نیست و چون مسائل اخلا قی به صورت آموزشی در رسانه ها و خانواده مطرح نمی شود بنابراین جوانان و نوجوانان به سوی بزهکاری سوق می یابند و این مسائل در محیطی ایجاد می شود که نهاد خانواده در حال انفکاک است.

بنابر آمار مراکز متعدد پژوهشی، تیراندازی بیش از سرطان جان کودکان آمریکایی را می‌گیرد

در برخی ایالا ت آمریکا داشتن اسلحه در خانواده امری کاملا عادی بوده ازینرو وجود سالح در خانواده امنیت خانواده، جامعه و اماکن عمومی را به خطر می اندازد و خرید اسلحه در آمریکا به سهولت خرید اقلام سوپرمارکت است. بر اساس آخرین آمارها، میزان خشونت در آمریکا به بیش ترین میزان خود طی ۲۰ سال اخیر رسیده و رواج قتل، خودکشی و خشونت های خانگی در این کشور چندین برابر دیگر کشورهای جهان است. میزان تیراندازی و مرگ افراد در آمریکا در سال ۲۰۱۷ به بالا ترین سطح خود طی ۲۰ سال گذشته رسید و حدود ۴۰ هزار نفر بر اثر تیراندازی جان خود را از دست دادند. همچنین روزانه ۱۰۰ نفر در آمریکا به وسیله شلیک گلوله توسط دیگر شهروندان به قتل می‌رسند و هزاران نفر دیگر نیز زخمی می‌شوند.

 

خشونت و تیراندازی در آمریکا به زندگی کودکان و نوجوانان نیز سرایت کرده و روزانه جان بسیاری از کودکان این کشور را می‌گیرد. به طوری که تیراندازی و استفاده از سلاح گرم دومین عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان آمریکا محسوب می‌شود. بنابر آمار مراکز متعدد پژوهشی، تیراندازی بیش از سرطان جان کودکان آمریکایی را می‌گیرد.

میزان قتل در ایالت متحده آمریکا ۲۵ برابر دیگر کشورهای جهان است که در بالاترین ستون نمودار میزان قتل و خودکشی قرار دارند. موضوع تکان دهنده تر این است که سیاه پوستان آمریکا ۱۰ برابر بیش‌تر از سفیدپوستان به قتل می‌رسند.

میزان قتل زنان آمریکایی ۲۱ برابر دیگر کشورهای پر حادثه در این زمینه است. به طور متوسط، ماهانه ۵۲ زن آمریکایی به دلیل خشونت‌های خانگی به قتل رسیده و بسیاری نیز مجروح می‌شوند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول