اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

حمایت بسیج رسانه از راه اندازی سامانه «سوت زنی» خبرگزاری فارس/ از گزارشگران فساد تقدیر می کنیم

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: سوت زنی در مبارزه با فساد یک وظیفه همگانی در راستای ارتقا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و ما در بسیج رسانه از گزارشگران فساد تقدیر خواهیم کرد.

حمایت بسیج رسانه از راه اندازی سامانه «سوت زنی» خبرگزاری فارس/ از گزارشگران فساد تقدیر می کنیم

«مسعود بصیری» به خبرنگار فارس گفت: خبرنگاران در کنار رسالت خبررسانی خود وظیفه اصلی دیگری دارند که همان تحلیل و بررسی درست اتفافات و حوادث و آگاهی دادن به جامعه در موضوعات است.

**مبارزه با فساد یک وظیفه همگانی است

وی ادامه داد: سوت زنی در مبارزه با فساد در واقع یک وظیفه همگانی در راستای ارتقا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که رسانه‌ها در این خصوص نقش جدی و مهمی را بر عهده دارند و خبرنگاران باید برنامه‌های تحقیقی و‌پژوهشی برای خود تدوین کنند و صرفا نقش نویسنده یا ناقل اخبار دستگاه‌ها را ایفا نکنند.

وی با بیان اینکه خبرنگار خوب کسی است که پرونده‌های جدی مبارزه با فساد را پیش ببرد و بنابر منابع اطلاعاتی و اخباری که به دستش می‌رسد در صدد رفع یک‌معضل اساسی در کشور برآید، عنوان داشت: سازمان بسیج رسانه حتما نهایت حمایت خود از گزارشگران فساد و خبرنگارانی که رسالت مهم سوت‌زنی یا همان نهی از منکر را برای خود الگو قرار دهند انجام خواهد داد و اجازه نمی‌دهد برخی از افراد یا رانت‌خواران یا مدیران ناتوان در پشت سمت‌ها و ثروت‌های خود پنهان شده و کشور را دچار چالش کنند.

 

**از تمام ظرفیت قانونی خود برای مبارزه با ظلم استفاده می کنیم

رئیس بسیج رسانه گفت: ما با تشکیل یک‌کمیته تخصصی اعم از چندپیش کسوت رسانه، حقوقدانان مبارز و با سابقه، مدیران باتجربه و منابع خبری که در اختیار داریم، بدون جنجال، هیاهو و برهم زدن آرامش روانی و فکری جامعه از خبرنگاران فعالی که پرونده‌های افراد مفسد یا ناتوان را پی‌گیری می‌کنند حمایت کرده و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای مبارزه با ظلم و فساد استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کاری که خبرگزاری فارس آغاز کرده منشا خیر خواهد بود و یک سنت قدیمی فراموش شده در عرصه خبر را در این کشور زنده خواهد کرد و بسیج رسانه نیز بنابر وظیفه ذاتی خود در جبهه‌سازی نیروهای انقلاب پشتیبان این حرکت خواهد بود و اجازه نخواهیم داد کسی در کار خبرنگاران صادق و دلسوز مانع‌تراشی کرده یا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

**جمهوری اسلامی ظرفیت عظیمی برای اصلاح مشکلات خود دارد

بصیری ادامه داد: این کشور مملو از مدیران توانمند، پاک‌دست و مردم دوست است که عرصه فعالیت آنها باید از لوث اندک‌مفسدان و رانت‌خواران و  وابستگان آنها در دستگاه‌های مختلف پاک شود. جمهوری اسلامی ظرفیت عظیمی برای اصلاح مشکلات خود در حال حرکت دارد و قطعا اگر میدان جولان مدیران پاک‌دست و توانمند وسیع شود روزهای بهتر و باشکوه‌تری را خواهیم داشت و این کار شدنی نیست مگر با تقویت رسانه‌ها و خبرنگاران حرفه‌ای و دلسوز که چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند.

وی در پایان گفت: ان شاالله به زودی نتایج این حرکت خوب در کشور مشاهده شده و خواهیم دید که می‌توان بدون حزب‌زدگی، باندبازی، جنجال رسانه‌ای و از طریق قانون و کار حرفه‌ای و دقیق مشکلات را یکی یکی کنار زد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول