اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تبدیل شهرک گلخانه‌ای تاکستان به الگوی کشاورزی مدرن

استاندار قزوین از تبدیل شهرک گلخانه‌ای تاکستان به الگوی کشاورزی مدرن در استان قزوین خبر داد.

تبدیل شهرک گلخانه‌ای تاکستان به الگوی کشاورزی مدرن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای قزوین در کشاورزی و جایگاه ویژه آن در حوزه کشاورزی کشور، باید بتوانیم توان بالقوه استان در این حوزه را به بالفعل تبدیل کنیم.

جمالی‌پور کشاورزی را یکی از راه‌های تقویت اقتصاد در داخل کشور دانست و افزود: برای تقویت کشاورزی در استان جدی هستیم و از این بخش و فعالان آن حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با هدف حمایت از  توسعه گلخانه در کشور آماده هستیم تا بیش از 70 هکتاز زمین را برای تبدیل به کشت گلخانه‌ای به سرمایه‌گذاران این بخش تحویل دهیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در دنیا کشت گلخانه‌ای رواج خوبی پیدا کرده و به نظر میرسد با توجه به همین محدودیت در کشور ما، ترویج این روش به نفع همگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: عزم ما برای گازرسانی به این منطقه جدی است و امیدواریم با رفع مشکلات و موانع گازرسانی به منطقه همچون معارضین تا سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین شهرک گلخانه‌ای نودهک در فضایی به وسعت 71 هکتار ساخته شده و گازرسانی به آن نیز در سفر هییت دولت در سال 95 به استان قزوین مصوب شده بود.

همچنین طرح گازرسانی به این منطقه به طول 11 کیلومتر و با احداث یک ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت 30 هزار مترمکعب ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول