اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دولت الکترونیک، موجب حذف لایه‌های زائد مدیریت دولتی می‌شود

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، گفت: از طریق دولت الکترونیک می‌توان، لایه‌های زائد مدیریت دولتی را حذف کرد.

دولت الکترونیک، موجب حذف لایه‌های زائد مدیریت دولتی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عباس بیرامی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام  در جلسه دولت الکترونیک استان، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک، گفت: دولت الکترونیک قابلیت آن را دارد که رابطه میان دولت و مردم را به طور کلی متحول کند و خدمات دولتی را کاملا بهبود بخشد.

وی افزود: دولت می‌توانند امکان دسترسی به فناوری جدید را برای مردم و امکان آموزش‌های رایانه‌ای را برای جوانان و سالمندان از طریق برنامه‌های متنوع فراهم کند که این خود زمینه کاهش شکاف طبقاتی را به دنبال دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، اضافه کرد: مردم خواهان حذف لایه‌های زائد دولتی هستند تا بتوانند به خدمات دولتی از هر جای ممکن، خانه، اداره و یا هر نقطه جغرافیایی دیگر، بدون هیچ گونه محدودیتی در زمینه‌ی نحوه‌ی دستیابی دسترسی داشته باشند.

کاهش هزینه‌های دولت از طریق دسترسی شبکه

وی ادامه داد: دولت الکترونیک اگر به خوبی پیاده شود، به معنی کارآمدتر شدن دولت با هزینه‌ای کمتر برای مردم خواهد بود و تجربیات سال‌های اخیر نشان داده است که دسترسی مردم به اطلاعات دولتی از طریق شبکه، هزینه دولت‌ها را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به توانمندی‌های دولت الکترونیک، گفت: دولت الکترونیک ابزاری است که قابلیت آن را دارد که با تغییر بخش دولتی، رابطه میان دولت و مردم را از نو پایه ریزی کند.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر پیشخوان نیز گفت: بر اساس برخی از مستندات قانونی، ارائه هرگونه خدمت، توسط دستگاه‌های اجرایی در دفاتر موازی دفاتر پیشخوان دولت ممنوع است؛ اما متاسفانه بعضی از دستگاه‌های اجرایی دفاتر اختصاصی خود را راه اندازی کرده و به طور جداگانه در حال ارائه خدمات هستند که لازم است موضوع، بررسی و اقدامات لازم برای واگذاری خدمات مذکور به دفاتر پیشخوان انجام شود.

رئیس ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، تصریح کرد: با وجود زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و فناوری اطلاعات و جایگاه برتر استان در دسترسی به این زیر ساخت‌ها، امیدواریم با تلاش مدیران فناوری اطلاعات و مسوولین ارشد استانی، گامی موثر در توسعه دولت الکترونیک برداشته شود.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول