اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ممنوع شدن هر گونه تجمع در آمل/ 4 بیمارستان بیماران کرونایی پذیرش دارند

فرمانداری آمل برگزاری هر گونه همایش، سخنرانی، اجلاس و جلسات غیرضروری در این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: بخشداران و دهیاران نیز از برگزاری جلسات، مراسم ختم و مجالس جشن در مساجد و تکایا به شدت جلوگیری کنند.

ممنوع شدن هر گونه تجمع در آمل/ 4 بیمارستان بیماران کرونایی پذیرش دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سید جعفر رسولی عصر امروز در نشست اضطراری ستاد پیشگیری از کرونا در این شهرستان، اظهار کرد: از دو روز گذشته تاکنون شهرهای بهشهر و آمل در استان به عنوان شهرهای وضعیت قرمز کرونا معرفی شدند که آمار بستری و بیماران کرونایی در آن به یک‌باره بالا رفته است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا از روز چهارشنبه گذشته تاکنون رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است، افزود: این آمار نگران‌کننده از تعداد ۵۰ بستری به ۱۰۵ بستری رسیده است.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه از نخستین روزهای اسفند ماه گذشته با ورود موج نخست کرونا وضعیت ناخوشایندی داشتیم، تصریح کرد: برای همه ادارات و نهادها ماسک‌گذاری اجباری شده و از همه کارمندان هم انتظار داریم رعایت لازم را انجام دهند.

این مسؤول با اشاره به اهمیت ویژه فاصله‌گذاری و رعایت الزامات بهداشتی کرونایی، بیان کرد: بار دیگر شاهد اوج گرفتن ویروس کرونا در این شهرستان هستیم همچنین از نیمه‌دوم اسفند گذشته تا روز ۲۱ خرداد امسال روند بستری بیماران کرونایی در این شهرستان صعودی بوده و حتی ثبت ۳۵۰ بیمار بستری در این شهرستان باعث نگرانی زیاد شده بود.

رسولی برگزاری هر گونه همایش، سخنرانی، اجلاس و جلسات غیرضروری در این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: بخشداران و دهیاران نیز از برگزاری جلسات، مراسم ختم و مجالس جشن در مساجد و تکایا به شدت جلوگیری کنند.

وی با اعلام وضعیت ناخوشایند بازارها در روزهای کرونایی، یادآور شد: در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها پس از برداشتن محدودیت، فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و به زدن ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی کننده توجه نمی‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه از اداره صمت و اصناف می‌خواهیم تا به صورت جدی رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مراکز فروش و فروشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند، متذکر شد: باید دستورالعمل‌های جدید بهداشتی و مبارزه با کرونا برای ادارات و نهادهای دولتی به صورت الزام‌آور باشد و کارمندان از ارائه خدمات به ارباب رجوع بدون ماسک خودداری کرده و مراجعه‌کنندگان حتما با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی درخواست‌های خود را اعلام کنند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در شرایط حاد و فوق‌العاده کرونایی قرار داریم، یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل باید تمام مجوز اجرای زنده موسیقی و همه کنسرت‌های موسیقی را لغو کند، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی هم باید نظارت‌ جدی و ویژه برای اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بازار و فروشگاه‌های بزرگ داشته باشند و نظارت‌ها نسبت به گذشته با جدیت و شدت بیشتر انجام شود.

رسولی با اشاره به اینکه با افراد خاطی و کسانی که برای رعایت فاصله اجتماعی و پرروتکل بهداشتی مخالفت می‌کنند بدون هیچ مماشات به شدت برخورد شود، ادامه داد: سلامت افراد جامعه و سلامت عمومی چیزی نیست که بتوان با آن شوخی کرده یا در برخورد با آن دست به بچه‌بازی زد، همچنین لازم است در زمینه ورود به فعالیت مهمان‌خانه‌ها، قلیان‌سراها و رستوران‌ها مسؤولان ورود جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر و اداره حمل و نقل و راهداری شهرستان آمل به همراه پلیس راه و شبکه بهداشت و درمان هشدارهای کرونایی را به صورت عمومی در نظر بگیرند و از رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری کنند.

وی با اشاره به بی‌توجهی و سهل‌انگاری‌ها در برپایی جشن‌های عروسی در تالارها و مراسم‌های عزا در مساجد شهری و روستایی بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پروتکل و فاصله‌گذاری، بیان کرد: این بی‌توجهی‌ها وضعیت آمل را به قرمز و فوق‌العاده رسانده است.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون روند ابتلا به کرونا در آمل صعودی است، تصریح کرد: در فعالیت تالارها رعایت فاصله‌گذاری و استفاده ۵۰ درصد از ظرفیت اعلام شده ولی متأسفانه در برخی تالارها حتی ۱۰۰ درصد ظرفیت استفاده می‌شود و بدون ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توجهی به هشدارها نمی‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه علاوه بر بیمارستان امام خمینی(ره) آمل که سانتر کرونا است، از اواخر هفته گذشته بیمارستان‌های امام علی، امام رضا و شمال هم پذیرش بیماران کرونایی دارند.

رسولی با اشاره به اینکه باید زدن ماسک در تالارها اجباری شود و به هیچ وجه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت مهمان پذیرش نشود، بیان کرد: با همت امام جمعه این شهرستان روز گذشته نماز جمعه در آمل برگزار نشد و از مسؤولان برخی شهرها همانند امامزاده عبدالله و دابودشت می‌خواهیم تا اقامه نماز جمعه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند.

وی با اعلام اینکه از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی همانند مدیران رسانه، مطبوعات، تلویزیون شهری، بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی می‌خواهیم تا به صورت جدی هشدارهای کرونایی را برای اطلاع مردم انتشار دهند و از برخی نهادها درخواست داریم تا هشدارهای کرونایی و ماندن در خانه را همانند زمان شیوع موج نخست کرونا به صورت کوچه به کوچه در دستور کار قرار دهند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه در گذشته کرونا بیشتر افراد سالخورده و مسن را درگیر می‌کرد ولی این روزها با نگاه به آمار پذیرش درمی‌یابیم که از رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به همراه افراد سنین پایین‌تر درگیر کرونا شدند، گفت: محدودیت‌های جدی برای ممنوعیت تردد در اماکن زیارتی لحاظ شود همچنین در برخورد با باشگاه‌های بدنسازی و  اماکن ورزشی که غیرمجاز فعالیت دارند جدیت و شدت لازم اعمال گردد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول