اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تعارض منافع؛ علت اجرانشدن اتاق شیشه‌ای در شهرداری شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تعارض منافع به سبب هزینه‌ها و مبالغ مزایده‌ها، منع اصلی اجرای طرح شفافیت و اتاق شیشه‌ای است.

تعارض منافع؛ علت اجرانشدن اتاق شیشه‌ای در شهرداری شیراز

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری فارس از شیراز، محمدتقی تذروی در جلسه اعضای شورای تبیین مواضع و قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اینکه بررسی و دقت در اختیارات شورای شهر و اعضای آن، راه را برای مطالبه‌گری برای ما هموار می‌کند، اظهار داشت: شرح وظایف ما مطابق ۳۴ ماده و ۲ موضوع اصلی نظارت و قانون‌گذاری است که مکلفیم مبتنی به آن‌ها حق نظر و دخالت داشته باشیم و طبق قانون درباره هر چیزی که در شهر اجرا می‌شود می‌توانیم نظر بدهیم.
 
وی با اشاره به اینکه مطابق قانون تمام ادارات و شرکت‌های خدمات‌رسانی که بودجه می‌گیرند موظف به ارائه گزارش به شورای شهر هستند، افزود: هیچ‌کدام از این ادارات حتی با درخواست‌های مکرر ما حاضر به ارائه گزارش نیست.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: درحالی‌که ما باید بدانیم بودجه آموزش‌وپرورش برای شهر شیراز چه مقدار است و کجا می‌خواهد هزینه بشود و این حق قانونی شورا است اما کسی تابع نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۲۲ سال از عمر شورا می‌گذرد و دیگر این نهاد نوپا نیست و همه‌چیز سر جای خودش قرارگرفته است به ضعیف بودن نظارت‌ها اشاره کرد و گفت: اگر نظارت خوب باشد مشکلات حل می‌شود.

هرچه به سمت نظارت برویم مردم به خواسته‌های خود بهتر می‌رسند 

تذوری اضافه کرد: هر چه به سمت نظارت برویم مردم به خواسته‌های خود بهتر می‌رسند و رضایتمندی بیشتر می‌شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: نمونه آن باغ‌های قصردشت است که همه شعار حفظ این باغ‌ها را سر می‌دهند اما اکنون با قوانین متعدد، فضای باغ‌های قصردشت کوچک‌تر می‌شود.
  
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از پرونده‌ها به سبب سیاست‌گذاری اشتباه درفروش تراکم، شاکی و متشاکی هر دو ناراضی می‌شوند و ناچار مجبوریم حد وسط را رعایت کنیم، تصریح کرد: مخالف آن هستیم که در ساخت‌وسازهای غیرقانونی حاشیه شهر برخورد کنیم.
 
تذوری با اشاره به اینکه عدم نظارت و داشتن اطلاعات بیش‌ازحد رانت می‌آورد، اذعان کرد: ما دائم از مجموعه‌های نظارتی، حراستی، اطلاعاتی، حفاظتی و مراکز بازرسی می‌خواهیم که نظارت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه شهرداری یک مجموعه بسیار بزرگ است که در چهار سال نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد گردش مالی این مجموعه بوده است، گفت: ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که صبح مسئول قانون می‌گذارد و شب مشتری همان قانون است و این مسئله در ادوار گذشته تاکنون در شورا افتاده است.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: البته در کنار این‌گونه مسوولان، افرادی نیز هستند که به معنای واقعی کلمه خدمت کردند و هنوز از آنها به نیکی یاد می‌شود.
 
به گفته وی؛ ۶ هزار و ۴۰۰ متر زمین شهرداری شیراز برای ورزشگاه، توسط اداره ورزش و جوانان استان در منطقه ویژه میدان احسان با شورای شهر  طرح موضوع شده بود و ما تلاش کردیم که این اتفاق رقم نخورد والان دنبال این هستیم که همان زمین تبدیل به ورزشگاه بانوان شود.

تذوری با تاکید بر اینکه درواقع جلوگیری سوءاستفاده از امکانات عمومی برای اداره ورزش و جوانان گرفته شد و حتی پیشنهاد دادیم که همین کار در منطقه هفت یا منطقه سه عملیاتی شود، گفت: در این راستا اداره متبوع حاضر نشد؛ این یعنی مسئله‌ای پشت این درخواست است و چرا یک طرح ورزشی در میدان احسان مورد اصرار است اما در مناطق حاشیه‌ای خیر؟
 
وی در مورد شعار زیبایی که راجع به شفافیت و اتاق شیشه‌ای توسط شورای پنجم سر داده شد اما به اجرا و واقعیت نمی‌رسد نیز گفت: تعارض منافع به سبب هزینه‌ها و مبالغ مزایده‌ها، منع اصلی اجرای طرح شفافیت و اتاق شیشه‌ای است.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه شورای چهارم بالغ‌بر ۶ میلیارد هزینه دهکده سلامی در خصوص بازپروری و نقاهتگاه معتادان متجاهر کرده و این مسئله در شورای پنجم مورد استقبال قرار نگرفته است، گفت: حتی در خصوص نگهداری معتادان، شورا بنا بود که به کمک سایر دستگاه‌ها هزینه‌ ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان اختصاص دهد و این هزینه باید از سوی سایر دستگاه‌ها تامین می‌شد اما این اتفاق از جانب دستگاه‌های دیگر رقم نخورد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول