اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واکنش شدید وزیر خارجه فیلیپین به «رزمایش دریایی چین»

وزیر خارجه فیلیپین چین را تهدید کرد در صورتیکه رزمایش این کشور در منطقه مورد اختلاف بین دو کشور برگزار شود، با واکنش شدید مانیل مواجه خواهد شد.

واکنش شدید وزیر خارجه  فیلیپین به «رزمایش دریایی چین»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه فیلیپین نسبت به برگزاری رزمایش دریایی چین در منطقه مورد اختلاف بین دو کشور واکنش شدید نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزیر خارجه فیلیپین روز جمعه گفت در صورتی که رزمایش چین در دریای چین جنوبی در بخش مورد اختلاف با این کشور انجام شود با واکنش شدید فیلیپین مواجه میشود. «تئودور لاکسین» وزیر خارجه فیلیپین در این زمینه گفت: «اگر این رزمایش در منطقه مورد مشاجره با فیلیپین برگزار شود، به چین اخطار میدهیم که با شدیدترین واکنش چه دیپلماتیک یا مورد دیگر مواجه خواهد شد.»

این شدیدترین واکنش فیلیپین به چین در سال جاری میلادی با وجود بهبود نسبی روابط دو کشور پس از روی کار آمدن « رودریگو دوترته» رئیس جمهور کنونی فیلیپین است.

چین هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد از روز ۱ ژوئن (۱۱ تیر) تا ۵ روز به برگزاری رزمایش نظامی در نزدیکی جزایر «پاراسل» اقدام کند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از دریابان «جورج ام. ویکوف» فرمانده آمریکایی اعلام کرد نیروی دریایی این کشور دو ناو هواپیمابر را به دریای چین جنوبی برای شرکت در یک تمرین نظامی اعزام کرده است.

ویکوف بدون ذکر منطقه دقیق تمرین نظامی آمریکا، افزود که هدف فرستادن پیام واضح به شرکا و متحدانمان در خصوص تعهد ما به امنیت و ثبات منطقه‌ای است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول