اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو ادعای آمریکا درباره عدم پایبندی به منع آزمایش هسته‌ای را رد کرد

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای ادعای آمریکا علیه این کشور درباره عدم پایبندی به توافق منع آزمایش هسته‌ای در اتمسفر را رد کرد.

مسکو ادعای آمریکا درباره عدم پایبندی به منع آزمایش هسته‌ای را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسکو ادعای آمریکا درباره عدم پایبندی به توافق منع آزمایش تسلیحات هسته‌ای در اتمسفر، فضای بیرون و زیر آب را رد کرد.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «ادعاهای آمریکا در این باره که روسیه منع آزمایش‌های هسته‌ای را با انجام آزمایش‌هایی نقض کرده بدون ارائه هیچ شواهدی مطرح می‌شود. علاوه بر آن،‌آمریکا پذیرفته که نه تعداد چنین آزمایش‌هایی در سال 2019 را می‌داندو نه حتی انجام آن را در کل را می‌داند.»

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، تعهدات بین‌المللی مسکو مستلزم تطابق با معیارهای آمریکا در خصوص آزمایش‌های هسته‌ای نیست.

در این بیانیه آمده است: «روسیه این احساس را دارد که آمریکا در حال آماده شدن برای توقف نظارت داوطلبانه بر منع آزمایش هسته‌ای است.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته، بعد از خروج از یک پیمان دوجانبه کنترل تسلیحاتی با روسیه، تأکید کرده چین نیز باید  در مذاکرات بر سر کاهش سلاح‌های هسته‌ای حضور پیدا کند. 

معاهده موسوم به «نیواستارت» برای محدود کردن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای میان دو قدرت بزرگ هسته‌ای دنیا میان آمریکا و روسیه منعقد شده است. طبق مفاد این معاهده، آمریکا و روسیه مجاز به نگهداری بیش از ۱۵۵۰ کلاهک نیستند.

آینده نیواستارت به ویژه بعد از خروج آمریکا از پیمان دیگری که برای محدودسازی موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد هسته‌ای میان آمریکا و روسیه منعقد شده بود در مدار توجه قرار گرفته است. آمریکا بعد از متهم کردن روسیه به نقض مفاد «پیمان منع موشک‌های میان‌برد» (INF) از آن خارج شد. روسیه اتهامات آمریکا را تکذیب کرد. 

معاهده INF در تاریخ ۸ دسامبر ۱۹۸۷ بین آمریکا و روسیه بسته شد و از ۱ ژوئن ۱۹۸۸ اجرایی شد. این معاهده شامل موشک‌های زمینی استقرار یافته و استقرار نیافته میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول