اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درج ۴۴ فعالیت توسط ۵ معین اقتصاد مقاومتی در سامانه ثبت اطلاعات

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با محوریت شهرستان بجستان گفت: ۴۴ فعالیت در سامانه ثبت اطلاعات معین‌های بجستان ثبت شده است؛ از این تعداد ۴۲ فعالیت محقق شده و به بهره‌برداری رسیده است.

درج ۴۴ فعالیت توسط ۵ معین اقتصاد مقاومتی در سامانه ثبت اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با محوریت شهرستان بجستان که امروز در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، علیرضا رزم‌حسینی به توانایی اصلی‌ترین معین اقتصادی شهرستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به شبکه فروش و تولید کم‌نظیر بانک رسالت، این امکان وجود دارد که تعداد بیکاران شهرستان به نحو چشمگیری کاهش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی به خسارات وارد آمده پس از شیوع بیماری کرونا پرداخت و افزود: باید با رعایت پروتکل‌ها و مدیریت درست اقتصادی، وضعیت کنونی بجستان را تغییر دهیم.

وی به امکان بهره‌گیری از سپرده‌های بانکی کشاورزان و اهالی شهرستان برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: با این فعالیت‌ها تاب‌آوری خانواده‌ها تقویت می‌شود و نه تنها مهاجرت کم می‌شود بلکه زمینه مهاجرت معکوس هم فراهم خواهد شد.

مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز در این جلسه مردم بجستان را اهل قنات و قنوت و قناعت خواند و گفت: باید تلاش کنیم تا با طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در سال جهش تولید، گام‌های جدی برداریم.

محمدحسین ایزدی، ارزش وجودی انسان بر اساس روایات را ۴ گوهر عقل، دین، حیا و عمل صالح دانست و افزود: خشم، حسادت، طمع و غیبت از بین برنده هر یک از این گوهرهاست.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در همین جلسه از فعالیت ۵ معین اقتصادی در بجستان خبر داد و گفت: بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اصلی شهرستان بر پوشاک و دام به صورت تخصصی تمرکز دارد.

علی‌اکبر لبافی از ثبت ۴۴ فعالیت در سامانه ثبت اطلاعات معین‌های بجستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲ فعالیت تاکنون محقق شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به ۸۴ عضو حساب‌های سپرده توسعه روستایی شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط خوبی که میان ارکان مختلف حاکمیتی در شهرستان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲۰۰ هسته در همه فعالیت‌های اقتصادی بجستان ایجاد شود.

در بخش دیگری از این جلسه فرماندار شهرستان بجستان به ۱۸ مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: ۲ پروژه شرکت آب معدنی و خوراک دام تاکنون بهره‌برداری شده است و ۴ پروژه اجرایی در دست اقدام است.

حسین ابراهیمی کردیانی از شهرک صنعتی پسماند با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها و اکتشاف مس به عنوان پروژه‌های مهم و گسترده شهرستان یاد کرد و گفت: امیدوار هستیم این دو پروژه تا برج ۹ نهایی شوند.

وی از آمادگی کامل شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا نیز خبر داد و گفت: ‌در ظرف کمتر از ۱۰ روز یک نقاهتگاه ۵۰ نفره پیش‌بینی و تجهیز شد.

امام جمعه شهرستان بجستان نیز از نقش مؤثر نظارت مسئولین بر فعالیت‌های اقتصادی گفت و تأکید کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌ها یا شاید تنها استانی است که به توصیه ولایت فقیه در حوزه اقتصادی مقاومتی اهتمام جدی دارد و باید در این حوزه قدردان استاندار باشیم.

حجت الاسلام محمدحسین وحیدی به ۱۸ مصوبه شهرستان در خصوص مثلث توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت:‌ زمانی که پروژه‌ها به سطح ملی می‌رسد، با تأخیر مواجه می‌شود و باید تلاش کنیم موانع قانونی برطرف شود.

رئیس دادگستری شهرستان بجستان هم در این جلسه به جلسات و مصوبات متعدد برای رفع موانع تولید اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز تولیدی از جمله کارخانه خوراک دام بهاران مهم‌ترین اقدام مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان بود.

غلامرضا باقری بر اهتمام جدی ارکان مختلف شهرستان برای حمایت از تولید تأکید کرد و گفت: دادگستری آمادگی کامل دارد تا موانع فعالیت‌های اقتصادی عمرانی را برطرف کند.

مدیر سرپرستی بانک قرض الحسنه رسالت خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی اصلی شهرستان به بازدید از ۲۴ روستای شهرستان اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق کانون همیاری اجتماعی با استقبال مردم رو به رو نشده است و باید تلاش کنیم این طرح بیش‌تر تبیین شود.

روح الله ایرانمنش از افزایش رسته‌ها و رشته‌ها به ۴۳۰ مورد خبر داد و گفت: ۲۰۰ رشته تاکنون بارگذاری شده است و این مساله ‌بیشتر دستمان را باز خواهد کرد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول