اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

یک عصر و یک وصل بیاد ماندنی/ جشن امام رضا(ع) و آغاز زندگی مشترک در کنار شهدا

مراسم جشن ایام ولادت حضرت رضا(ع) و آغاز زندگی مشترک یک زوج جوان در کهف الشهدا برگزار شد.

یک عصر و یک وصل بیاد ماندنی/ جشن امام رضا(ع) و آغاز زندگی مشترک در کنار شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، دفترنمایندگی آستان قدس رضوی شمیرانات و منطقه ۱ تهران یکی از روزهای فصل گرم سال را با پرتوئی از انوار شمس الشموس خورشید طوس به گونه‌ای دیگری رقم زدند.

در کهف الشهدا جشنی متفاوت از منظر فرهنگی برای سلطان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایام ولادت حضرت توسط خادمیاران در ساعت ۵بعدازظهر آغاز شد که ازجنبه‌های مختلف عصری به یاد ماندنی را رقم زد و در آخر با مراسمی ویژه به پایان رسید.

این مراسم شامل ۸میز خدمت به محبین آقا علی بن موسی الرضا(ع) شامل میزهای مشاوره در امور حقوقی، خانواده، ورزشی، تغذیه، کودک و نوجوان و هنری تا در نهایت نامه‌ای از امام رئوف به مردم و متقابلا دل نوشته‌های عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به امام خوبی‌ها بود.

زیارت پرچم آستان قدس رضوی به نیابت از حرم ملکوتی آن امام همام، پخش نذورات و تبرکات آستان قدس رضوی، پذیرایی با پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی و سرود و حال و هوایی خاص همراه با توزیع هدایا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

خاطره گویی از کرامات امام رضا(ع) توسط یکی از خادمان نیز زینت بخش مجلس شد.

مسابقه پیامکی با موضوع امام شناسی و معرفی هرچه بیشتر حضرت رضا(ع) برای بزرگسالان و مسابقات فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان با موضوع حجاب بر شور این مراسم افزوده بود.

در انتها رویداد ویژه‌ای که فضای خاصی را به این محفل عاشقان خاندان عترت و طهارت بخشید‌‌ه بود عروس و دامادی که شب پیوندشان را در این ایام و محل آغاز زندگی مشترک‌شان را قبور مطهر شهدا قرار داده بودند، اشک شوق را از دیدگان حضار جاری ساختند و این چنین بود که در آن لحظات باران دیده‌ها ،پخش صدای نقاره زنی حرم آقا امام رضا(ع) فضا را معنوی‌تر ساخت.

این زوج سعادتمند و خوشبخت زندگی خود را از زیر سایه پرچم امام صدیق و با دعای شهدا آغاز کرده تا شادی خود را با عاشقان اهل بیت(ع) و شهدا در شب وصلت‌شان تقسیم کرده باشند.

هدیه شیرین زیارت مشهد مقدس را برای این زوج خوشبخت از طرف دفتر نمایندگی آستان قدس شمیرانات تقدیم آن‌ها شد.

این مراسم روحانی در ساعت ۸شب با پخش و همخوانی صلوات خاصه امام رضا(ع) به پایان رسید.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول