اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

قانون عفاف و حجاب روی میز متولیان امر خاک می‌خورد

نماینده مردم استان آذربایجان‌ غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعیت عفاف و حجاب استان مانند شهرهای دیگر کشور است و جای تاسف دارد که قانون عفاف و حجاب که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، در مقام عمل چه در این دولت و چه دولت‌های قبل اجرا نمی‌شود.

قانون عفاف و حجاب روی میز متولیان امر خاک می‌خورد

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وضعیت عفاف و حجاب استان مانند شهرهای دیگر کشور است و جای تاسف دارد که قانون عفاف و حجاب که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است اما در مقام عمل چه دراین دولت و چه در دولت‌های قبل به مرحله اجرا نرسیده است.

نماینده مردم آذربایجان ‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان ‌غربی به علت شرایط جغرافیایی با سه کشور هم‌مرز بوده و استان مرزی به حساب می‌آید و از شرایط حساسی برخوردار است باید توجه ویژه‎‌ای به موضوع حجاب و عفاف داشت که ممکن است افرادی از کشورهای همجوار به استان تردد کنند و بایستی وضعیت استان طوری باشد که اسلام و عفاف و حجاب در ظاهر استان نمایان باشد و این امر می‌تواند در روحیه، رفتار و فرهنگ افراد مراجعه کننده خارجی  نیز تاثیر بگذارد و نیاز به توجه جدی مسوولین در این امر وجود دارد.

شبستری ادامه داد: علاوه برمرزی بودن استان، بافت مذهبی آذربایجان ‌غربی به گونه ای است که مذاهب مختلف در استان وجود دارد و این امر یک ظرافت و توجه ویژه‌ای می‌طلبد که نسبت به حجاب و عفاف کار فرهنگی انجام و در اولویت امور فرهنگی قرار داشته باشد و باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا چهره شهر، چهره غیر مذهبی و خلاف دین و شرع  نباشد.

وی با اشاره به اینکه باید اولویت اول امور فرهنگی  باید در خصوص دعوت نوجوانان و جوانان به حجاب باشد، عنوان کرد: فلسفه حجاب باید برای جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین و ارائه شود و این امر یک کار فرهنگی است که باید اولیاء در مدارس و دانشگاه‌ها نسبت به مسئله عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: مسئله امربه معروف و نهی از منکر یک دستور و بالاتر از آن یک حق است و به عنوان یک وظیفه با این موضوع مواجه هستیم که لازم و ضروری است در صورت مشاهده  افرادی که خلاف شرع و دین رفتار می‌کنند ابتدا با رعایت آداب تذکر لازم داده شود تا طبق موازین شرعی و دینی در جامعه حضور پیدا کنند و در صورت نیاز نهادهای دیگر نیز به این موضوع ورود کنند.

شبستری به مسئله فرهنگ سازی در خصوص عفاف و حجاب از طریق اصحاب قلم، رسانه‌ها و فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: مسئله حجاب و عفاف علاوه بر اینکه یک موضوع مذهبی و دینی بوده، یک موضوع سنتی و ایرانی است که بانوان ایرانی قبل از اسلام نیز دارای حجاب و پوشش بودند و اسلام هم به عنوان یک دین کامل حجاب را به عنوان یک فریضه برای بانوان لازم دانسته و باید این امر اجرایی و در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول