اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

توسعه شهری درمنطقه بالای اتوبان فعلا امکان پذیر نیست

معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب توانایی تامین آب شرب در زمین های ۹ گانه بالای اتوبان را ندارد و توسعه شهری در این منطقه فعلا ممکن نیست.

توسعه شهری درمنطقه بالای اتوبان فعلا امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخ زاد در خصوص مشکلات سرمایه‌گذاری در منطقه عظیمی و زمین‌های ۹گانه بالای اتوبان عنوان کرد: طبق اعلام دستگاه‌های خدمات رسان تأمین آب برای اراضی جدید و توسعه ساخت و ساز شهری درآن منطقه فعلاً امکان پذیر نیست تا در دراز مدت پروژه عظیم انتقال آب طالقان به نقاط مختلف استان صورت پذیرد و بتوان مشکل کمبود آب استان و همچنین آب شهرآبیک را تأمین کرد.

وی افزود: برای اجرای خدمات تأسیسات زیربنایی شامل خط انتقال مخزن سرویس، شبکه توزیع، چاه‌های آب، خط انتقال، تسفیه‌خانه، خطوط انتقال برق و گاز و آماده‌سازی زیرساخت تأسیساتی نیز هزینه سنگینی مورد نیاز است که براساس مصوبه مجلس در دوره‌های قبل دولت اعتباری برای آماده‌سازی خدمات زیر ساختی تخصیص نمی‌دهد و باید توسط خود مالکین و تعاونی‌ها این کار صورت بگیرد.

فرخ زاد ادامه داد: با تعاونی‌ها توافقاتی صورت گرفت که در چند قسط یک سوم از کل هزینه را پرداخت کنند که دستگاه‌های خدمات‌رسان بتوانند شبکه را احداث کنند و بعد تعاونی‌ها از مالکین دریافت کنند که این طرح با شکست مواجه شد.

فرخ زاد افزود: همچنین پیشنهادی دیگر به شورای عالی معماری با امضای استاندار به وزیر ارسال شد مبنی بر اینکه ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار اداره راه شهرسازی استان قرار بگیرد و بعد با انجام مزایده بتوانند منابع مالی را تأمین کرده و دستگاه‌های خدمات‌رسانی عملیات خود را انجام دهند و سپس از مالکین دریافت کنند که مورد موافقت قرارنگرفت.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌تواند در طرح اقدام ملی مسکن در شهرک مهرگان ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول