اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم 67 هزار کودک در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز 15 تیرماه در 30 پایگاه استان آغاز شد.

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم 67 هزار کودک در چهارمحال و بختیاری

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز 15 تیرماه در 30 پایگاه استان آغاز شد، گفت: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه انجام می‌شود و از Eچارت استفاده نمی‌شود و علت آن نیز تسریع در انجام غربالگری و به حداقل رساندن حضور کودک در مراکز و همچنین تماس کمتر بین کودک با فرد غربالگر است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جامعه هدف امسال 67 هزار کودک( متولدن فروردین 93 تا پایان 96) 3 تا 6 سال هستند، افزود: هزینه اجرای طرح برای هر خانواده 3 هزار و 300 تومان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با اجرای این طرح 50 هزار و 973 کودک سنجش شدند که از این تعداد 3 هزار و 563 کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد، اضافه کرد: در نهایت پس از معاینات تخصصی یک هزار و 991  نفر دچار اختلال بینایی بوده و برای 400 کودک، کمک هزینه تهیه عینک پرداخت شد.

محمدی توضیح داد: با توجه به اینکه سن طلایی درمان و مداخله در تنبلی چشم، زیر ۸سالگی است، طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ساله انجام می‌شود تا فرصت کافی برای درمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول