اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

علائم کرونا در بزرگسالان و کودکان چه تفاوتی دارد؟

فوق تخصص اطفال گفت: در کودکان علائم بیماری مشابه سرماخوردگی بوده و با بدن درد، تب و علائم آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد.

علائم کرونا در بزرگسالان و کودکان چه تفاوتی دارد؟

علیرضا امینیان فوق تخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره تفاوت‌های علائم کرونا در کودکان و بزرگسالان توضیح داد: در هردو رده سنی یک سری علائم مشترک وجود دارد؛ در کودکان شدت بیماری کمتر است اما در هر دو طیف سنی باید مراقبت و اصول پیگیری رعایت شود؛ در کودکان علائم بیماری مشابه سرماخوردگی بوده و با بدن درد، تب و علائم آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد و کودکان کمتر نیاز به بستری پیدا می‌کنند اما این کودکان به عنوان ناقل بیماری هستند و بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند.

وی گفت: تب‌های بالا، مشکلات تنفسی و گوارشی از جمله علائم بروز بیماری در بزرگسالان است اما از آنجا که تاکنون دارو یا واکسن خاصی برای درمان و پیشگیری از ابتلا تولید نشده است باید کماکان استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی مد نظر قرار گیرد.

امینیان اظهار داشت: اگر خانواده‌ای بیمار مبتلا به کرونا دارد برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد باید اقدام به جداسازی محیط نگهداری بیمار کنند، به دلیل اینکه این بیماری از طریق تنفس انتقال پیدا می‌کند.

فوق تخصص اطفال تأکید کرد: لازم است افراد بدون علامت نیز تست‌های آزمایشگاهی انجام دهند تا در صورت ابتلا به بیماری شناسایی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول