اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت ۲ هزار و ۹۶۶ تماس مزاحم با اورژانس خراسان شمالی

رئیس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سه ماه ابتدای امسال ۷ هزار و ۱۸ مأموریت اورژانسی در سطح خراسان شمالی انجام‌شده اما ۲ هزار و ۹۶۶ تماس مزاحم تلفنی با اورژانس انجام شده است.

ثبت ۲ هزار و ۹۶۶ تماس مزاحم با اورژانس خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تقی دولت‌آبادی اظهار کرد: در سه ماه ابتدای امسال ۷ هزار و ۱۸ مأموریت اورژانسی در سطح خراسان شمالی انجام‌شده که هزار و ۲۲۱ مأموریت آن حوادث تصادفی و پنج هزار و ۷۹۷ مأموریت نیز حوادث غیر تصادفی بود.

وی با اشاره به مأموریت‌های غیرتصادفی گفت: این مأموریت‌ها شامل بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌ها، زنان و زایمان و... و حوادث مانند سقوط، غرق‌شدگی، نزاع و... می‌شوند و طی سه ماه ابتدای سال ۳ هزار و ۵۷۰ مأموریت شهری و ۲ هزار و ۲۲۷ مأموریت جاده‌ای انجام شد که ۳ هزار و ۳۳ اعزام به بیمارستان داشتیم، ۲۲۹ نفر در محل درمان شدند و ۱۴۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص مأموریت‌های تصادفی نیز بیان کرد: این مأموریت‌ها شامل حوادث ترافیکی در سطح استان می‌شود و طی سه ماه ابتدای سال ۷۱۳ مأموریت شهری و ۵۰۸ مأموریت جاده‌ای بوده که جمعاً هزار و ۳۱۶ اعزام به بیمارستان داشتیم، ۳ نفر در محل درمان شدند و ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی در رابطه با میانگین کل زمان رسیدن بر بالین بیمار گفت: حدود ۸ دقیقه زمان صرف می‌شود تا نیروهای اورژانس ما در مأموریت‌های شهری بر بالین بیمار برسند که این زمان در مأموریت‌های جاده‌ای حدود ۱۹ دقیقه است.

دولت‌آبادی ادامه داد: هزار و ۸۴۸ مأموریت شهری با میانگین کمتر از ۸ دقیقه و هزار و ۱۶ مأموریت جاده‌ای با میانگین کمتر از ۱۴ دقیقه به محل حادثه رسیده است.

وی بابیان اینکه طی سه ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۳۰۸ تماس با مراکز اورژانس گرفته‌شده است، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۹۶۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد و ۳ هزار و ۳۷۳ تماس مشاوره‌ای و ۲ هزار و ۹۶۶ تماس نیز مزاحم تلفنی بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول