اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی در رشت

مراسم گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی با حضور مسؤولان استانی و خانواده شهیدان در خیابان لاکانی رشت برگزار شد.

گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی با حضور مسؤولان استانی و خانواده شهیدان در خیابان لاکانی رشت برگزار شد.

 

انصاری محبوب‌ترین استاندار کشور بود 

همسر شهید انصاری در این مراسم با بیان اینکه انصاری متعلق به استان گیلان بود، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهید انصاری بعد ۳۹ سال نشان‌دهنده نفوذ شهید انصاری در دلهای مردم بود.

دانش کاظمی با اشاره به اینکه شهادت شهید انصاری توفیق اللهی بود که نصیبش شد، افزود: شهید انصاری می‌دانست که آخر به شهادت می‌رسد و همیشه می‌گفت که بکشید من را زیرا تمام قطره‌های خون من هر کدام یک انصاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه انصاری محبوب‌ترین استاندار کشور بود، گفت: در ابتدای حضور شهید انصاری در گیلان دشمنان ما درصدد به شهادت رساندن ایشان بودند.

همسر شهید انصاری با اشاره به اینکه شهید انصاری تک بعدی نبود، افزود: انصاری خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و هیچ وقت خود را به عنوان استاندار معرفی نمی‌کرد.

دانش کریمی با اشاره به اینکه دشمنان ما در آن زمان از سخنان شهید انصاری ترس داشتند، بیان کرد: آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است و حوادث ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران نشان می دهد که آمریکا جنایت کاری بزرگ است.

 

شهادت راه سعادت

استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه انتخاب شهادت راه سعادت است، اظهار کرد: شهیدان این مسیر را جهت خدمت به مردم انتخاب می کنند. 

ارسلان زارع با بیان اینکه ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی هستند، افزود: شهید انصاری و شهید نورانی جزو خدمتگزاران صادق به مردم و انقلاب بودند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدا و ایثارگران است، افزود: شهیدان نورانی و انصاری به سبب سخت کوشی، مردم‌داری و اخلاق‌مداری برای مدیران دوران خود و هم اکنون الگو هستند.


به گزارش فارس، شهید علی انصاری و شهید علیرضا نورانی در ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۰ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و یک هفته پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در مسیر عزیمت به محل استانداری گیلان در خیابان لاکانی شهر رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۳۳۸۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول