اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مقابله با فساد نیازمند مبارزه همه جانبه و قاطعانه است

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای مبارزه با فساد نیازمند مبارزه همه جانبه، فعال و قاطعانه هستیم.

مقابله با فساد نیازمند مبارزه همه جانبه و قاطعانه است

سید حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تاثیر مبارزه با فساد تنها محدود به فساد و تطهیر در یک موضوع نیست.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد در همه ساحت‌ها تاثیر گذاشته و موجی به وجود می‌آورد، عنوان کرد: این مبارزه می‌تواند زمینه فساد را در بخش‌های دیگر نیز از بین ببرد.

وی با بیان اینکه اگر در این سو با فعالیت‌های اقتصادی که به دلیل ضعف نظارت موجب ایجاد فسادهای کوچک و بزرگ می‌شود، مقابله شود خواه ناخواه تاثیر خود در زمینه‌سازی فساد را می‌گذارد، ادامه داد: این مبارزه اثر خود در همه فعالیت‌های اقتصادی که زمینه فساد وجود دارد، نشان خواهد داد.

شجاعی یکی از علل افزایش فساد در سال‌های اخیر را عدم مبارزه با آن خواند و گفت: اگر مبارزه جدی با فساد وجود نداشته باشد، برخی برای حرکت در مسیر فساد تحریک می‌شوند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه فساد نیازمند مبارزه همه جانبه، فعال و قاطعانه با فساد هستیم، گفت: در دهه‌ها اخیر رهبر معظم انقلاب چند دهه در فرمایشات خود بر این موضوع تاکید داشتند و در بیانات، سخنرانی‌ها و منشور منتشر شده خود به موضوع مبارزه با فساد تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه فرمایش رهبری ناشی از حکمت بود، ادامه داد: آن گونه که باید به این فرمایشات عمل نشد که نتیجه آن ایجاد فساد بزرگ و کوچک بوده است که موجب وارد شدن آسیب به اقتصاد و اعتماد عمومی شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد جدی گرفته نشده بود، گفت: مبارزه در قوه قضائیه پیش از این نیز وجود داشت، اما در دوران آیت‌الله رئیسی دوره جدیدی با نگاه ویژه‌ای به این موضوع وجود دارد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آثار کوتاه مدت مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه را در ایجاد اعتماد عمومی می‌بینم، تاکید کرد: با روند موجود آثار میان مدت و بلند مدت در شکوفایی اقتصادی بروز خواهد کرد.

وی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب در زمینه مبارزه با فساد، عنوان کرد: نگاه مثبت مردم و رسانه‌ها به مبارزه با فساد در فضاهای مختلف مشاهده می‌شود.

شجاعی با اشاره به اینکه در معارف دینی نیز این تاکید وجود دارد که اصلاح باید از خود آغاز شود، گفت: تقدیر ویژه از رئیس قوه قضائیه داریم که مبارزه با فساد را از داخل مجموعه خود آغاز کرده است که این امر امید به مبارزه با فساد در سایر بخش‌ها را نیز روشن می‌کند.

انتهای پیام/73009/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول