اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آغاز برداشت عدس از اراضی دیم آذربایجان‌غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت محصول عدس از سطح 2هزار و 850 هکتار از اراضی دیم آذربایجان‌غربی خبر داد.

آغاز برداشت عدس از اراضی دیم آذربایجان‌غربی

علی عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از آغاز برداشت محصول عدس از سطح 2 هزار و 850هکتار از اراضی دیم استان خبر داد و اظهار داشت: با وجود تنش‌های رطوبی و کاهش بارندگی در استان، به لحاظ رعایت اصول به زراعی و خاک‌ورزی حفاظتی با متوسط عملکرد 500 کیلوگرم در هکتار، امسال میزان تولید کل عدس در استان حدود یک هزار و 282 تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر ساله برداشت این محصول از 10 تیرماه آغاز شده و تا 15 مرداد ماه ادامه دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۳ هزار و 200 هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت این محصول رفته بود و به طور عمده در شهرستان‌های قره ضیاالدین، پلدشت، شوط، مهاباد و بوکان این محصول کشت می‌شود.

عیدی با بیان اینکه محصول حبوبات علاوه بر اشتغال زایی و اقتصادی بودن، سبب پایداری در تولید سایر محصولات به ویژه گندم می شود، ادامه داد: گسترش کشت حبوبات به لحاظ توانایی آنها در تثبیت ازت خاک مناسب ترین و بهترین  روش تناوب زراعی با غلات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول