اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهارت‌آموزی در بحبوحه کرونا/ اینجا آموزش ولو با پروتکل تعطیل نمی‌شود+ تصاویر

اینجا مهارت‌آموزی در بحبوحه کرونا هم ادامه دارد؛ گاهی مجازی و گاهی حضوری و آموزش ولو با پروتکل تعطیل نمی‌شود.

مهارت‌آموزی در بحبوحه کرونا/ اینجا آموزش ولو با پروتکل تعطیل نمی‌شود+ تصاویر

خبرگزاری فارس سمنان- مرتضی مزینانی: از زمانی که ورود ویروس کرونا به کشورمان اعلام و کم‌کم شیوع آن جدی شد، یکی از بخش‌های مهمی که تحول اساسی در خود دید، «آموزش» بود.

آموزش در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا دچار تغییراتی شد؛ رویکردها تغییر کرد و مدارس، واحدهای آموزشی، دانشگاه‌ها و حتی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های مجازی سوق یافتند.

به‌تدریج، چه در بخش تئوری و چه در بخش مهارتی، شاهد رشد محتواهای آموزش مجازی بودیم و این روال به‌خوبی ادامه یافت و آموزش تئوری و مهارت‌آموزی در بحبوحه کرونا هم تعطیل نشد.

پس از افت نسبی شیوع ویروس کرونا در استان سمنان و اعلام وضعیت سفید و زرد در عمده شهرستان‌های این استان از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، مقرر شد در کنار آموزش‌های مجازی، آموزش‌های مهارتی به‌صورت حضوری نیز پیگیری شود.

 

مردم نگران نباشند؛ پروتکل‌ها اجرا می‌شود

کمی بعد از اعلام ادامه دوره‌های مهارت‌آموزی به‌صورت حضوری و بازگشایی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌هایی از استان سمنان، شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس نسبت به ابتلای مهارت‌آموزان به ویروس کرونا ابراز نگرانی کردند.

آن‌ها عقیده داشتند که حضور در کارگاه‌های مهارتی می‌تواند عاملی برای شیوع ویروس کرونا باشد و باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

بسیاری از دوره‌های آموزشی بر بستر فضای مجازی و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود

این در حالی است که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در چند مصوبه، نسبت به بازگشایی مشروط مدارس و واحدهای آموزشی در بازه‌ای مشخص تصمیم گرفته بودند و این رویه در بخش‌های دیگر نیز تسری یافت.

اما با این همه، شرط اساسی در هر فعالیتی در اجتماع، در شرایط کنونی که کشور مجدد به سمت قرمز شدن شرایط همه‌گیری کرونا پیش می‌رود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول مراقبتی است که مسؤولان فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز می‌گویند به‌طور جدی پیگیر آن خواهند بود.

 

کاهش ظرفیت کارگاه‌ها/ پیگیری جدی فاصله‌گذاری اجتماعی

سیدحسین شاهچراغ، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، پیرامون نگرانی از فعالیت کارگاه‌های مهارت‌آموزی با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، به فارس می‌گوید: فعالیت کارگاه‌های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با مجوز صادره از سوی ستاد کرونای استان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از سر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با وجود دریافت این مجوز، بسیاری از دوره‌های آموزشی بر بستر فضای مجازی و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ظرفیت کارگاه‌ها کاهش یافته است و تمام کارآموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند که این مهم، روزانه توسط کمیته HSE مراکز مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

شاهچراغی گفت: ساعت حضور کارآموزان از پنج ساعت در روز به سه ساعت و فقط برای آموزش‌های عملی طراحی شده است و مابقی فعالیت آموزشی به‌صورت مجازی صورت می‌گیرد.

فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با مجوز ستاد کرونا از سر گرفته شده است

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای غیررسمی است و افراد در صورت تمایل در این دوره‌ها شرکت می‌کنند؛ ضمن اینکه از افراد دارای بیماری زمینه‌ای ثبت‌نام به عمل نمی‌آید.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: در دوران شیوع کرونا با تلاش مسؤولان و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، مهارت‌آموزی تعطیل نشد و امروز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش می‌کنیم خدمات آموزشی موردنیاز را به شهروندان استان ارائه دهیم.

 

گزارش دهید

با این همه، مسؤولان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان از کارآموزان رشته‌های مهارتی در سراسر این استان خواسته‌اند تا چنانچه با مواردی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کارگاه‌های مهارت‌آموزی بخش دولتی و خصوصی مواجه شدند، مراتب را گزارش دهند.

کارآموزان وقتی موارد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مشاهده کردند، می‌توانند با شماره ۳۳۴۶۰۹۰۸ تماس بگیرند یا از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۰۷۹۰۰۰۰۹ با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان در ارتباط باشند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول