اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سازمان آتش‌نشانی اختیار پلمب ساختمان‌های ناایمن را ندارد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی در پایتخت، گفت: آتش‌نشانی اختیار پلمب ساختمان‌های ناایمن و خطرناک را ندارد.

سازمان آتش‌نشانی اختیار پلمب ساختمان‌های ناایمن را ندارد

 به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در صحن شورای شهر درباره حادثه کلینیک سینا مهر، اظهار داشت: تا کنون چندین بار حوادث حریق در ساختمان‌های پایتخت به وقوع پیوسته ولی آتش‌نشانی علی‌رغم اینکه پیش از این حوادث اخطار برای ناایمن بودن ساختمان‌ها داده است، ولی اختیار پلمب نداشته است.

وی افزود: آتش‌نشانی ضابط قضایی نیست و اختیار پلمب ندارد در حالی که باید مدیریت یکپارچه ایمنی در پایتخت حاصل شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی با سازمان اورژانس در مواقع بروز حوادث هماهنگی‌های لازم را دارد و باید سایر دستگاه‌ها نیز هماهنگی‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند؛ مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها باید جهت پیشگیری از حوادث برنامه‌های اجرایی و عملیاتی داشته باشند تا شهروندان تحت تأثیر مدیریت ناهماهنگ دچار آسیب نشوند.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای احکام ایمنی مشکل وجود دارد و باید تکلیف آتش‌نشانی در این زمینه مشخص شود حرف‌های کارشناسی پیش از این زیاد مطرح شده و حتی مصوبه و اعتبار لحاظ شده است ولی به دلیل اینکه آتش‌نشانی ضابط قضایی نیست اختیار برای پلمب ندارد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: 7 مهر سال 94 ساختمانی در خیابان جمهوری گرفتار حریق شد و این در حالی بود که سازمان آتش‌نشانی رونوشت اخطار به دلیل ناایمنی ساختمان را به دستگاه قضایی فرستاده بود ولی نتیجه‌‌ای حاصل نشد.

وی گفت: پس از آن حادثه پلاسکو به وقوع پیوست و همه این‌ها نشان داده که متأسفانه پس از بروز وقایع مسأله مدیریت یکپارچه ایمنی به فراموشی سپرده شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول