اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آذربایجان غربی در تعداد بستری‌ روزانه کرونا رکورد زد/141 بستری در یک‌روز

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته 141 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که این رقم بیشترین تعداد بستری روزانه در بین استانهای کشور می باشد.

آذربایجان غربی در تعداد بستری‌ روزانه کرونا رکورد زد/141 بستری در یک‌روز

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا و افزایش تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: تعداد 832 نفر مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شدند که تعداد 344 نفر از این تعداد به طور قطع مبتلا به بیماری کرونا و 488 نفر مشکوک به کرونا هستند.

وی ادامه داد: بیماران مشکوک به کرونا آن دسته از بیمارانی هستند که با وجود علایم بالینی مثبت در انتظار پاسخ تست کرونا و یا افراد با اسکن ریه مثبت و مبتلا به بیماری کرونا هستند اما جواب تست کرونای این افراد منفی اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تعداد 168 بیمار در بخش مراقبت‌های  ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که وضعیت 52 نفر از این بیماران وخیم است که به دستگاه ونتیلاتور  متصل هستند.

آقازاده با اشاره به آمار بیماران جدید بستری شده در بیمارستان‌های سطح استان، خاطرنشان کرد: در عرض یک روز تعداد 141 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که بیشترین آمار بستری در کشور مربوط به آذربایجان‌‌غربی بوده و در سطح کشور رکورد زده است.

وی تاکید کرد: آمار مبتلایان به ویروس کووید 19و فوتی بر اثر این بیماری در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است و در این راستا توصیه می‌شود مردم این ویروس را جدی بگیرند و بحث خود مراقبتی و  فاصله گذاری هوشمند را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول