اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

28 درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان روی گسل قرار دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به نقش دهیاری‌ها در توسعه و اقدامات زیربنایی روستاها گفت: 28 درصد واحدهای مسکونی روستایی روی گسل قرار دارد.

28 درصد واحدهای مسکونی روستایی  زنجان روی گسل قرار دارد

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 49 هزار و 582  واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور 41 درصد و در استان زنجان 53 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به نقش دهیاران در راستای توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: دهیاران تکمیل‌کننده‌ زنجیره‌ حکومت مردم بر مردم و بازوی اجرایی شوراهای اسلامی در مدیریت روستایی هستند که می‌توانند با ارائه تسهیلات عمومی به روستاییان، تقویت روند توسعه اجتماعی، بسترسازی و کنترل روند مهاجرت از روستاها، حفظ امکانات زیربنایی احداث شده در روستاها و تقویت روند توسعه کشاورزی نقش موثری در توسعه پایدار روستاها داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره امور روستاها و توجه به نیازهای مختلف رفاهی روستاییان مستلزم همت و تلاش پیگیری و صادقانه متصدیان امور روستاهاست و رشد و توسعه هماهنگ شهر و روستا همراه با فضاسازی مناسب از نکاتی است که باید با یک رویکرد علمی صورت پذیرد. در این راستا تأسیس نهاد عمومی و غیردولتی دهیاری‌ها را می‌توان اقدام مهمی در تکمیل حلقه مدیریت روستایی در فرآیند توسعه متوازن و پایدار دانست.

خواجه‌ای با اشاره به اهمیت و جایگاه دهیاری‌ها در پیشرفت و رونق اقتصادی و افزایش توانایی‌های اقتصادی روستاها، اظهار کرد: دهیاران باید با مطالعه و شناخت دقیق ظرفیت‌های موجود در راستای شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها گام بردارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه دهیاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که با انتقال مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به مسؤولان می‌توانند در توسعه مناطق روستایی موثر باشند، تصریح کرد: دهیاران باید با همکاری اعضای شورا، در راستای توسعه اقتصادی، افزایش درآمد دهیاری‌ها با توجه به اساسنامه، کمک‌های دولت و خودیاری اهالی، هرچه بیشتر در زمینه عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.

خواجه‌ای با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه و موجب شده، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد، افزود: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستاست، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در راستای همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول