اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

صالحی‌امیری: پیش‌بینی ما کسب هر 2 سهمیه در وزنه‌برداری است/ والیبال می‌تواند مثل فوتبال بدرخشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:کرونا همه برنامه‌ریزی‌هایی که برای المپیک امسال داشتیم تغییر داد و شرایط جدیدی را تحمیل کرد.

صالحی‌امیری: پیش‌بینی ما کسب هر 2 سهمیه در وزنه‌برداری است/ والیبال می‌تواند مثل فوتبال بدرخشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی‌امیری در جمع خبرنگاران درباره بازدید از فدراسیون‌ها در آزادی اظهار داشت: کرونا همه برنامه‌ریزی‌هایی که برای المپیک امسال داشتیم تغییر داد. شرایط جدیدی را تحمیل کرد و ما باید خودمان را با آن انطباق دهیم. به همراه مدیران ارشد کمیته، اعضای هیات اجرایی، نایب‌رئیس و مشاور امروز از نزدیک بازدیدی از 4 فدراسیون داشتیم تا در جریان برنامه‌ها و مشکلات آنها قرار بگیریم.

•  دوچرخه‌سواری دچار نوگرایی شده است
وی افزود: دوچرخه‌سواری دچار یک نوگرایی شده و باید زمان بدهیم نسل جدید رویش یابد و در آسیا و جهان بدرخشد. نکته دیگر تجهیزات فدراسیون است و ما تعهد کردیم بخشی از مشکلات آنها را پاسخ دهیم. بخشی را هم وزارت کمک می‌کند. باید برای رفع نیازها به دنبال اسپانسر باشیم از جمله شهرداری که شعار هوای پاک و روز بدون ماشین را مطرح کرده است.

•  قایقرانی شتاب خوبی گرفته است
صالحی‌امیری در ادامه درباره بازدید از قایقرانی، عنوان کرد: بازدیدی از قایقرانی داشتیم. فدراسیون با حضور سهرابیان شتاب خوبی گرفته اما باید از همه روسای قبلی هم تشکر کنیم که زحمت کشیده‌اند. چند مشکل داشتاول تجهیزات استاندارد که 25 هزار دلار کمک کردیم و در حال انتقال به ایران است. نکته دیگر این بود که ورزشکاران در شرایط کرونا اردو و تمرین داشته باشند. این نیاز به همکاری دارد. ما ارزیابی مثبتی از عملکرد قایقرانی داشتیم.

•  پیش‌بینی ما کسب هر 2 سهمیه در وزنه‌برداری است
وی همچنین درباره وضعیت وزنه‌برداری یادآور شد: در خصوص وزنه‌برداری می‌دانید به دلیل محدودیت فقط می‌توانند 2 سهمیه بگیرند. ورزشکاران به صورت انفرادی تمرینات را آغاز کرده‌اند. رستمی در کرمانشاه، بقیه در شهرهای خود در حال آماده‌سازی هستند. دغدغه جدی وزنه‌برداری حمایت‌هایی است که باید باشد به ویژه دوپینگ. سهراب مرادی در حال بازگشت به ایران است و سرمربی تیم از عملکرد او راضی است. پیش‌بینی ما این است که وزنه‌برداری 2 سهمیه را بگیرد.

• والیبال به پول ما متکی نیست
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به عملکرد داورزنی در والیبال، اظهار داشت: در والیبال داورزنی زحمات زیادی کشیده و باید قدردان او باشیم. من شخصا با حضور او در والیبال این باور را دارم که والیبال می‌تواند در آینده علاوه بر اینکه در رنک 8 تیم برتر باشد حتی امیدهایی برای المپیک داریم. 

وی ادامه داد: این رشته می‌تواند برای ما و ملت خبرساز باشد. داورزنی کاملا به اجزای فدراسیون واقف است، منابع مالی را خودش تامین می‌کند و به ما و وزارت متکی نیست با این وجود ما هم کمک خواهیم کرد. مجموعه قهرمانی شرایط سختی را دنبال می‌کند از جمله والیبال اما این رشته می‌تواند با تغییر ذائقه مردم مانند فوتبال بدرخشد.

•  از نظر ما المپیک برگزار می‌شود
صالحی‌امیری درباره برگزاری المپیک، گفت: 10 روز قبل از کمیته بین‌المللی المپیک نامه‌ای دریافت کردیم مبنی بر اینکه ژاپن اعلام کرده من از وضعیت بحران خارج شده‌ام و تمرینات ملی هم شروع شده است. آنها اعلام کردند برای پذیرایی از تیم‌ها آماده هستند. از نظر ما این رویداد برگزار می‌شود. یک سال زمان باقی مانده و سازمان بهداشت جهانی که با IOC ارتباط دارد باید نتیجه و تصمیم را اعلام کند. تا الان ابلاغ‌ها مبنی بر برگزاری رویداد است.

•  دولت حداکثر حمایت را از ورزش داشته است
صالحی‌امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر پاداش قهرمانان، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم از همه قهرمانان حمایت کنیم. هم کمیته، هم وزارت و هم فدراسیون‌ها این کار را دنبال می‌کنند اما به کمبود بودجه هم باید واقف بود. دولت در خصوص ورزش حداکثر حمایت را داشته است. ما تعهدی برای پرداخت حقوق به المپین‌ها داشتیم که 6 ماه آن پرداخت شده است. حقوق 500 دلاری هم برای 10 المپین در نظر گرفته شده ما ریالی آن را پرداخت می‌کنیم. فدراسیون هم حقوق می‌دهد اما آیا این کافی است نه اما ظرفیت‌ها محدود است.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول