اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کوچک‌تر شدن بخش غیرنفتی عربستان برای چهارمین ماه متوالی

بخش غیرنفتی عربستان برای چهارمین ماه متوالی در ماه ژوئن کوچک شده و شاخص مدیران خرید این کشور در ماه ژوئن به 47.7 واحد کاهش یافته است که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور در شرف انقباض و رکود قرار دارد.

کوچک‌تر شدن بخش غیرنفتی عربستان برای چهارمین ماه متوالی

فاطمه صادقی؛ گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، بررسی‌های یک موسسه تحقیقاتی نشان داد با وجود اقداماتی برای محدود کردن ادامه خسارات ناشی از شیوع کرونا بر تقاضای مصرف‌کننده، بخش غیرنفتی عربستان برای چهارمین ماه متوالی در ماه ژوئن کوچک شده است.

شاخص مدیران خرید (PMI) عربستان در ماه ژوئن به 47.7 واحد کاهش یافته است درحالی‌که این شاخص در ماه می برابر با 48.1 واحد بود. به هر حال این رقم زیر 50 واحد قرار دارد که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور در شرف انقباض و رکود قرار دارد.

تیم مور، اقتصاددان در این رابطه گفت: «آمارهای ماه ژوئن، با توجه به کسب و کارها و مصرف کنندگان محتاط، که گزارش‌ها به میزان زیادی از کم شدن میزان سفارش‌های جدید خبر می‌دهد، یک ماه دشوار دیگر برای اقتصاد خصوصی غیرنفتی عربستان را ترسیم می‌کند.»

عربستان که بالاترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا یعنی بیش از 197 هزار و 608 نفر و 1752 مرگ تا ابتدای ماه جولای را داشته است، محدودیت‌ها را در 21 ژوئن لغو کرد اما برخی از آنها همچنان پابرجاست.

استخدام در بخش خصوصی در ماه ژوئن با سریع‌ترین سرعت از آگوست 2009 کاهش یافته است زیرا شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و نگرانی در مورد چشم‌انداز تجاری در بحبوحه شیوع ویورس کرونا، فرصت‌های شغلی را کاهش می‌دهند.

گزارش موسسه IHS Markit نشان داد: «آمارهای ماه ژوئن نشان می‌دهد که انتظارات تجاری تا پایان سال برای نخستین بار از آغاز این بررسی این شاخص در جولای 2012، منفی شود.»

عربستان در زمان شیوع کرونا برای حمایت از بخش خصوصی اقداماتی انجام داد اما به گفته اقتصاددان‌ها، افزایش مالیات بر ارزش افزوده در ماه جولای انتظار می رود تورم را بالا ببرد و تقاضای مصرفی را کاهش دهد و بهبود اقتصادی را کُند کُنَد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول