اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید خودروهای هیبریدی و برقی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر اهمیت اعتماد به توانمندی مهندسان، متخصصان و صنعتگران استانی تأکید کرد و گفت: در سال جهش تولید در ۴۰ محور کاری اهداف سازمان صمت استان برنامه‌ریزی شده و تولید خودروهای هیبریدی و برقی از جمله اقدامات اجرایی در زمینه تعمیق ساخت داخل می‌باشد.

تولید خودروهای هیبریدی و برقی  در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین زاده امروز در نشست سه ساعته که با حضور جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی برگزار شد، با اشاره به بخشی از اقدامات سازمان در سال جهش تولید، اظهار داشت: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیشترین میزان صدور جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری بوده و در راستای تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان استانی اقدامات و تمهیدات لازم پیش‌بینی و اجراشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت حرکت در مسیر برنامه‌های هدف‌گذاری شده در جهت رونق تولید در سال جهش تولید، افزود: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی از دیگر برنامه‌های پیش رو در سال جاری است.

وی، توسعه فعالیت‌های جنبی معادن از جمله احداث و توسعه صنایع پایین دستی ، عملیات ذوب و تغلیظ به ویژه در صنایع مس همچنین پیگیری عملیات اجرایی نفلین سینیت سراب را در صدر اهداف محوری مجموعه صمت استان برشمرد.

امین‌ز‌اده، بر اهمیت اعتماد به توانمندی مهندسین ، متخصصان و صنعتگران استانی تأکید کرد و گفت: در سال جهش تولید در ۴۰ محور کاری اهداف سازمان صمت استان برنامه‌ریزی شده و تولید خودروهای هیبریدی و برقی از جمله اقدامات اجرایی در زمینه تعمیق ساخت داخل می‌باشد.

وی، از تحقق حدود 90 در صدی اهداف پیش‌بینی شده در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اتمام سرمایه‌گذاری‌های آغاز شده، در اولویت برنامه‌های محوری وزارت صمت است.

105 واحد راکد و غیرفعال در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به رصد و پایش اطلاعات یک هزار و 500 واحد راکد و غیرفعال در سطح کشور گفت: از این تعداد ۱۰۵ واحد راکد و غیرفعال مربوط به استان آذربایجان‌شرقی بوده که با برنامه‌های انجام شده 22 واحد از این واحدهای غیرفعال طی سه ماهه اول سال جاری به چرخه تولید بازگشته‌اند و اقدامات اجرایی برای فعالیت و راه‌اندازی مجدد سایر واحدها نیز در دستور کار قرار دارد.

امین‌زاده، از ارتقاء رتبه استان از 18 به 5 در زمینه ستاد تسهیل و رونق تولید در سه ماهه اول سال 99 خبر داد و گفت: از طریق تعامل با بانک‌های عامل استان در راستای جذب اعتبارات بیشتر و تحقق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حرکت می‌کنیم .

وی با اشاره به آمار درخشان استان در زمینه صادرات غیرنفتی و برتری میانگین استانی نسبت به میانگین کشوری گفت: صادرات غیرنفتی از نظر ارزش 42 درصد و ازنظر وزنی90 درصد با افزایش روبه‌رو بوده و رتبه یک کشوری را به ارمغان آورده است .

امین‌زاده، حفظ بازارهای صادراتی، توجه هرچه بیشتر به ظرفیت‌های تولیدی استان، ظرفیت‌های مزیت‌دار و رقابت‌پذیر همچنین موقعیت جغرافیایی استان به عنوان کریدور اوراسیا را یک فرصت طلایی برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال برای استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی در ادامه از پیگیری تسهیل امر تخصیص ارز برای فعالان بخش خصوصی در جهت تأمین مواد اولیه، بازسازی خطوط تولید و نوسازی ماشین‌آلات خبرداد و گفت: از نظر تولید مقاطع فولادی طولی استان ما دارای بیشترین ظرفیت در کشور است، همچنین بیشترین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور در زمینه صنایع فولادی متعلق به استان آذربایجان‌شرقی است و با حمایت از نوسازی در این صنعت، قصد افزایش ظرفیت اسمی از 50 به 60 درصد را داریم.

امین‌زاده، با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به فعالان بخش هنر و صنعت فرش و قالیبافان استان تاکید کرد: در سال جهش تولید اقدامات اجرایی مطلوبی برای رونق این صنعت اصیل، اشتغال‌زا و ارزآور پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه نشست هم‌اندیشی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی بسیار بالای استان، بر ضرورت تلاش در جهت افزایش بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار تأکید کرد وگفت: نیل به توسعه نیازمند تدوین برنامه‌های هدفمند و علمی با قابلیت اجرای دقیق اهداف ترسیم شده می‌باشد.

جهانگیری، استفاده از ظرفیت ۱۹ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی را فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی برشمرد و افزود: با تشکیل جلسات اقتصادی در استان با حضور اعضای مجمع نمایندگان و فعالان بخش خصوصی همچنین از طریق هم‌افزایی، تعامل سازنده و بررسی کارشناسی مسائل پیش روی صنعت و معدن استان، می‌توان به حل چالش‌ها و موانع تولید کمک کرد.

وی، صنایع دانش‌بنیان را فرصتی مغتنم برای همکاری و تعامل صنعت و دانشگاه دانست و بر ضرورت حمایت از صنایع نوین تأکید کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی نیز با قدردانی از تلاش‌های جامعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت استان، بر اهمیت توجه هرچه بیشتر به این حوزه اشتغال‌آور تأکید کرد و گفت: حضور نمایندگان استان در نشست هم‌اندیشی نشان‌دهنده اهمیت ظرفیت مهم و ارزشمند صنعتی و معدنی استان است.

داوودی، فعالان اقتصادی استان را جهادگران و سربازان کشور در جنگ اقتصادی دانست و افزود: به حول و قوه الهی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی سربلند بیرون خواهیم آمد و با همکاری و پشتیبانی از فعالان بخش خصوصی می‌توان از تحریم‌ها فرصتی برای تحقق جهش تولید ساخت.

وی در ادامه تولید ثروت، ایجاد اشتغال و توسعه همه جانبه استان را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: مجمع نمایندگان استان در جهت افزایش ظرفیت تولید و تحقق نگرش توسعه محور به استان آماده همکاری و تعامل با فعالان اقتصادی استان بوده و در راستای رفع موانع تولید همگام صنعتگران خواهد بود.

داوودی با اشاره به وجود ذخایر معدنی بسیار عظیم در استان به ویژه مس، آلومینا، سرب و طلا افزود: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و توجه به توانمندی‌های داخلی گام مؤثری برای مبارزه با تحریم‌های ظالمانه است.

انتهای پیام/60001/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول