اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کشف 283 تن شیر خشک قاچاق از ابتدای امسال در کرمان

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: کشف و ضبط 283 تن شیر خشک بیشترین میزان کالای قاچاق مشکوفه در سه ماه ابتدای امسال در کرمان بوده که از مسیر کرمان به سمت سیستان و بلوچستان و کشورهای شرقی در حال انتقال بوده است.

کشف 283 تن شیر خشک قاچاق از ابتدای امسال در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد صادقی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در 12 تیر ماه 81 مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: توصیف پدیده‌های قاچاق در فرمان رهبر معظم انقلاب، جدی بودن و بزرگ بودن خطر این پدیده شوم است که در برابر تولید و سرمایه‌گذاری و امر اشتغال قرار می‌گیرد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کرمان رسالت ستاد و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدیت همه دستگاه‌های عضو در مبارزه با این پدیده شوم دانست و بیان کرد: ضمن تاکید رهبر معظم انقلاب و بحث قانونی بودن و حکم حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا، مبحث شرعی بودن آن را هم باید مدنظر داشت.

صادقی از اقدامات موثر در دوره مدیریتی جدید قوه قضائیه در حوزه قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: عزم جدی مبارزه با قاچاقچیان و افزایش ریسک برای آنها در دستور کار است تا انگیزه و ترغیب را از آنها بگیریم.

وی اولویت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه پیشگیری را نگاه علمی و دانش‌محور بیان کرد و از ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی شامل سامانه‌های جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، شناسه کالا، کنترل و نظارت بر پیشرفت دستگاه‌ها، مجوزها و  تجارت، جهت نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ارز خبر داد.

وی رصد و پایش از تولید تا مصرف یک کالا را با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی یادآور شد و تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ها می‌تواند کمک موثری به امر مبارزه با قاچاق کالا باشد و بحث درگیری فیزیکی نیرو‌های انتظامی با قاچاقچیان را هم به شدت کاهش می‌دهد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کرمان همچنین از برگزاری نخستین جشنواره علمی دانشجویی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: از جامعه علمی و دانشگاهی انتظار داریم که نگاه دانش‌محور خود را در این زمینه در اختیار ما قرار دهند.

صادقی با بیان اینکه شعار سال و معیشت مردم دو مولفه‌ای است که باید در آثار لحاظ شود، گفت: فراخوان جشنواره در سایت مرکزی ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور قرار دارد و علاقمندان و دانشجویان تا مهر ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی کشف و ضبط 283 تن شیر خشک را از بیشترین میزان کالای قاچاق مشکوفه در سه ماه ابتدای سال جاری عنوان کرد و گفت: این شیرخشک‌ها از مسیر کرمان به سمت سیستان و بلوچستان و کشورهای شرقی در حال انتقال بوده است.

صادق بیان کرد: طی سه ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 105 درصد رشد کشفیات را داشتیم که 602 میلیارد ریال ارزش ریالی آنها بوده است.

وی همچنین به کشف 865 راس دام قاچاق در سال جاری خبر داد و گفت: در این مورد کاهش 40 درصدی را نسبت به سه ماه ابتدای سال گذشته شاهد هستیم.

انتهای پیام/80017/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول