اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مصرف بهینه در سطح کلان؛ راه تأمین آب بخش صنعت سمنان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: مصرف بهینه آب در سطح کلان، تأثیر به‌سزایی در تأمین آب برای صنعت این استان و برطرف کردن کمبودهای موجود دارد.

مصرف بهینه در سطح کلان؛ راه تأمین آب بخش صنعت سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعداظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعتی و آب شهرستان گرمسار با بیان اینکه امروز در سطح کلان و سیاست‌های کلی در حوزه آب، باید به سمت مصرف بهینه از این نعمت خدادادی گام برداریم، افزود: صنعت به‌عنوان یکی از محورهای اولویت‌دار توسعه استان سمنان، نیازمند حضور سرمایه‌گذار و تأمین آب است که مصرف بهینه یکی از مؤلفه‌های بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت در محقق شدن این مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از روش‌های نوین در کشاورزی به‌منظور جلوگیری از هدررفت آب و بهره‌وری بیشتر از این نعمت خدادادی در این بخش، می‌تواند نقش به‌سزا و بسیار تأثیرگذاری را در مدیریت مطلوب و موفق ذخایر و منابع آبی در استان سمنان ایفا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تأکید کرد: تدوین یک راهکار عملیاتی مؤثر برای زمینه‌سازی حضور سرمایه‌گذاران در این استان و توسعه صنعت نیازی جدی تلقی می‌شود.

خجسته‌پور اظهار کرد: تأمین آب برای بخش صنعت یکی از شرایط اولیه برای جذب سرمایه‌گذار در استان است که باید با دیدگاه مثبت به این موضوع و از طریق ارائه راهکارهایی عملیاتی همچون انتقال آب دریای خزر، احداث سد و تکمیل سدهای در حال احداث و همچنین جابه‌جایی تخصیص آب در بخش های‌گوناگون استان، در راستای تحقق آن گام برداشت.

لزوم تأمین‌ آب برای شهرک صنعتی گرمسار 

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح‌شده در بخش صنعت و آب شهرستان گرمسار بر رسیدگی و به نتیجه رسیدن این کمبودها تأکید کرد و گفت: در کوتاه‌مدت و به‌منظور رفع مشکلات موجود، تأمین‌ آب برای شهرک صنعتی گرمسار از خط انتقال فعلی در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تأکید کرد: انجام مطالعات لازم به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن خلل به روند آب‌رسانی به سایر مناطق ذی‌نفع از خط انتقال، طی اجرای این راه‌حل کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گیرد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: پیگیری تقویت و راه‌اندازی چاه‌های موجود و همچنین شناسایی چاه‌های جدید در شهرستان گرمسار به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای عملی بلندمدت در بخش تأمین آب در این شهرستان موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول