اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان: 597 زندانی طالبان آزاد نخواهند شد

اداره امور زندان‌های افغانستان اعلام کرد از پنج‌هزار زندانی طالبان که قرار است براساس توافق صلح آمریکا و طالبان رها شوند، دولت ۵۹۷ نفر از این زندانیان را آزاد نمی‌کند.

افغانستان: 597 زندانی طالبان آزاد نخواهند شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اداره امور زندان‌های افغانستان اعلام کرد از  پنج‌هزار زندانی طالبان که قرار است براساس توافق صلح آمریکا و طالبان آزاد شوند، دولت ۵۹۷ نفر از این زندانیان را به دلیل ارتکاب جرایم اخلاقی و جنایی آزاد نخواهد کرد.

«احمد راشد طوطاخیل» رییس اداره زندان‌های افغانستان گفت: در فهرستی‌که طالبان برای آزادی زندانیان به حکومت افغانستان داده، افرادی دیده شده که به دلیل جرایم جنایی یا براساس اتهامات اخلاقی در حال حاضر در زندان حضور دارند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد قاتل بوده و شاکی خصوصی دارند و قانون اجازه آزادی این افراد را نداده است، همچنین برخی از این افراد به دلیل ارتکاب جرایم اخلاقی و تجاوز جنسی زندانی هستند که طالبان درخواست آزادی آنها را دارد.

براساس توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان، حکومت افغانستان باید تا پنج‌هزاز زندانی طالبان را آزاد کند و طالبان هم یک‌هزار سرباز دولتی را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی آزاد کند.

حکومت افغانستان می‌گوید که تاکنون ۴۰۱۵زندانی طالبان را رها کرده‌است و قرار است که این روند در این هفته ادامه داشته باشد.

اداره تنظیم امور زندان‌ها احتمال حضور افراد خطرناک در میان افرادی که آزاد شدند را رد نکرده است.

به گزارش فارس، «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رسانه‌ها گفت که دولت قصد دارد 400 زندانی طالبان را امروز (یکشنبه) از زندان‌های این کشور آزاد کند.

وی افزود: این اقدام برای تسهیل در روند صلح و آغاز مذاکرات بین الافغانی صورت می‌گیرد و امروز حکومت افغانستان، موضع نهایی خود را در مورد آزادی زندانیان اعلام می‌کند.

با آزاد شدن ۴۰۰ زندانی طالبان توسط دولت افغانستان، تعداد زندانیان آزاد شده این گروه به حدود ۴۵۰۰ تن خواهد رسید.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول