اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی 400 فلسطینی از جمله 52 کودک و 21 زن را در یک ماه بازداشت کرد

رژیم اشغالگر صهیونیستی در ماه ژوئن گذشته با حمله به مناطق مختلف سرزمین‌های فلسطینی به رغم تشدید بحران همه گیری کرونا، 400 فلسطینی از جمله 52 کودک و 21 زن را بازداشت کرد.

رژیم صهیونیستی 400 فلسطینی از جمله 52 کودک و 21 زن را در یک ماه بازداشت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات اسرای فلسطینی گفت که رژیم اشغالگر صهیونیستی در ماه ژوئن گذشته و در بحبوحه افزایش شیوع کرونا در سرزمین‌های فلسطینی بازداشت فلسطینی‌ها را هم شدت بخشیده است تا جلوی هر گونه تلاش آنها برای مقابله با طرح اشغال را بگیرد.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، این مرکز اعلام کرد که طی ماه ژوئن  گذشته رژیم صهیونیستی، ۴۰۰ نفر از شهروندان فلسطینی از جمله ۵۲ کودک و ۲۱ زن و دختر جوان را بازداشت کرد.

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی در گزارش ماهانه خود درباره بازداشت‌ها، گفت: «ماموران رژیم اشغالگر پنج شهروند را از نوار غزه بازداشت کردند؛  "خالد سلیمان ابوحسن" عضو مجلس قانونگذاری فلسطین هم در جنین بازداشت و پس از هفده روز آزاد شد و از جمله دیگر بازداشتی‌ها هم سه برادر از اردوگاه العروب در شمال الخلیل هستند».

این مرکز با اشاره به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به خبرنگاران در ماه گذشته میلادی، گفت: «اسرائیل به منظور مقابله با هر اقدامی که موجب رسوایی آن در خصوص ارتکاب جرایم در حق فلسطینیان می‌شود، "محمد السعدی" خبرنگار فلسطینی را با حمله به منزلش در جنین بازداشت کرده و پس از یک هفته حکم بازداشت اداری برایش صادر کرد».

«احمد کمال حبابه» خبرنگار تلویزیون فلسطین و  «سندس عبدالرحمن عویس» خبرنگار زن ۲۴ ساله فلسطینی را در جریان پوشش ورود غیرقانونی شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی بازداشت  کردند.

رژیم صهیونیستی در ماه گذشته حملات خود به زنان و دختران جوان فلسطینی را شدت بخشیده واز میان ۲۱ بازداشتی زن طی یک ماه گذشته دو نفر دانشجو و چند نفر هم از خادمان مسجد الاقصی و فعالان مدنی در قدس اشغالی بودند که برای برخی حکم ممنوعیت از ورود به مسجد الاقصی صادر شده است.

ماموران رژیم اشغالگر همچنین طی ماه ژوئیه ۵۲ کودک را بازداشت کردند که کوچک ترین آن کودک ۱۰ ساله اهل شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی بود و پس از او دو کودک ۱۲ و ۱۳ ساله اهل قدس بود یک کودک ۱۷ ساله هم در نزدیکی شهرک بیتین در رام الله به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر که به ناحیه ساق پایش اصابت کرد، زخمی و بازداشت شد.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شهر عوفر هم ماه گذشته حکم حبس «عمر سمیر الریماوی» اسیر فلسطینی را از ۳۵سال به حبس ابد افزایش داد این دادگاه برای احمد ایوب عبیده هم، حکم ۳۲ سال حبس صادر کرد. این دو از سال ۲۰۱۵ در بازداشت به سر می‌برند.

مقامات رژیم اشغالگر بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی را در بازداشت خود دارند که شماری از آنان زن، کودک و سالخورده هستند و برخی هم با بیماری‌های خطرناک دست و پنجه نرم می‌کنند و همگی از بدرفتاری و توهین و شکنجه در زندان‌ها شاکی هستند و بسیاری هم از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم بوده و برخی هم در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول