اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی به عنوان پایگاه گردشگری ورزشی و رالی کویر مطرح شود

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از موافقت احداث پیست موتورسواری استاندارد در بیرجند خبر داد و گفت: کویر لوت خراسان‌جنوبی می تواند به‌عنوان پایگاه گردشگری ورزشی و محلی برای برگزاری مسابقات رالی سافاری در شرق کشور مطرح شود.

خراسان‌جنوبی به عنوان پایگاه گردشگری ورزشی و رالی کویر مطرح شود

مازیار ناظمی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بیرجند با بیان اینکه جنبه عمومی و سرمایه‌ای فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در کشور زیاد است، اظهار داشت: قریب بر ۵۰ میلیون نفر مخاطب این هیات در ایران کواهینامه موتور و اتومبیل دارند.

وی با اذعان به اینکه در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در حوزه مهم همگانی و ترویج این رشته ورزشی در بین خانواده‌ها برداشته نشده است، افزود: شرکت در مسابقات قهرمانی‌ انحصاری و مدال‌آوری نیز قائل به افراد خاص بوده است.

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تصریح کرد: بخشی از دست‌فروشان و موتورسواران معیشتی به لحاظ نداشتن گواهینامه، قانون‌شکنی، رفتارهای خطرآفرین رانندگی در محیط‌های شهری باعث خدشه‌دار کردن چهره مدال‌آوران و تنزل جایگاه ورزشکاران این رشته ورزشی شده‌اند.

کمیته‌ گردشگری ورزشی و محیط زیست هیأت‌های استان‌ها می‌توانند نسبت به برگزاری مسابقات سافاری رقابتی و رالی خانوادگی اقدام کنند

 

ناظمی با اشاره به کویرهای‌ طبیعی و سرمایه‌های خدادادی، تصریح کرد: کمیته‌ گردشگری ورزشی و محیط زیست هیأت‌های استان‌ها می‌توانند نسبت به برگزاری مسابقات سافاری رقابتی و رالی خانوادگی اقدام کنند.

راه‌اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی موتورسواری

وی از تجهیز و راه‌اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی موتورسواری و اتومبیلرانی ایران در مجموعه ورزشی آزادی تهران خبر داد و گفت: در راستای توسعه کمی، کیفی و ارتقاء علمی جامعه هدف از ظرفیت‌های آموزشی و تجربه مدرسان داخلی و خارجی استفاده بهینه می‌شود.

وی از برگزار نشدن دوره‌های آموزشی هدفمند و پیوسته‌ ویژه بانوان در این رشته ورزشی گلایه کرد

 

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی باگلایه از برگزار نشدن دوره‌های آموزشی هدفمند و پیوسته‌ ویژه بانوان در این رشته ورزشی، افزود: به‌منظور جذب حداکثری این قشر عظیم دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

ناظمی در ارتباط با وضعیت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: بهمن‌ماه ۹۹ فاز نخست پیست موتورکراس استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند با مساحت هفت و نیم هکتار به بهره‌برداری رسید که به‌زودی فاز دوم این مجموعه با همکاری شرکت توسعه و ساخت اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و استانداری در ۱۰ هکتار آغاز می‌شود.

موتورهای توقیف‌شده ورزشکاران خراسان‌جنوبی آزاد می‌شوند

وی با بیان اینکه هیأت‌های موتورسواری و اتومبیلرانی استان‌ها بهترین و مؤثرترین بخش فکری و اجرایی فدراسیون هستند، خاطرنشان کرد: هیأت خراسان‌جنوبی در بخش ارائه طرح‌هایی چون «مه‌رانان» آموزش مهارت‌های حرفه‌ای رانندگی و آموزش رانندگی در فضای مجازی پیشرو بوده که بخش پژوهشی اجرای این طرح‌ها به آقای رجبی‌ستوده محول خواهد شد.

وی با اشاره به کویر لوت و همجواری خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان، یادآور شد: این استان می‌تواند به‌عنوان پایگاه گردشگری و بوم‌گردی و مرکزی برای برگزاری مسابقات سافاری و رالی کویر مطرح شود

 

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به کویر لوت و همجواری خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان، یادآور شد: این استان می‌تواند به‌عنوان پایگاه گردشگری و بوم‌گردی و مرکزی برای برگزاری مسابقات سافاری و رالی کویر مطرح شود.

ناظمی در ارتباط با رفع توقیف موتورهای ورزشکاران خراسان‌جنوبی و جبران خسارات آن‌ها که سال گذشته در حین بازگشت از مسابقات قهرمانی کشوری در کاشان ضبط شدند، گفت: طی دیداری که با استاندار داشته است مقرر شد با رایزنی «معتمدیان» با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و تعزیرات این سرمایه‌های ورزشکاران به‌صورت قانونی تحویل صاحبان آن گردد.

وی با اشاره به جایگاه خوب هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی در ارزیابی فدراسیون، خاطرنشان کرد: امید است این استان در ارزیابی سال ۹۹ فدراسیون که براساس شاخص‌های جدید حوزه همگانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی، تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته و کسب مدال‌های قهرمانی رتبه مناسبی را به‌دست آورد.

انتهای پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول