اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مواد اولیه به کارخانه آلومینای جاجرم نمی‌دهند/ فعالیت کارخانه کمتر از ظرفیت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی، به عدم تخصیص مواد اولیه به کارخانه آلومینای جاجرم اشاره کرد و گفت: فعالیت این کارخانه به دلیل عدم امکان تأمین مواد اولیه از شاهرود و بندرعباس، با ظرفیت کمتر از توان اسمی در حال فعالیت است.

مواد اولیه به کارخانه آلومینای جاجرم نمی‌دهند/ فعالیت کارخانه کمتر از ظرفیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود قنبری صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور و وجود تحریم‌ها و مشکلات شیوع کرونا، کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و بایستی برای این شرایط موجود فکر، روش و خلاقیت جدیدی از سوی مدیران اقدام کنند.

وی خلاقیت و فکر جدید را عامل حرکت چرخ اقتصادی استان خواند و گفت: براساس اسناد توسعه و آمایش خراسان شمالی باید برای حضور سرمایه گذاران در استان تمام تلاش خود را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اقدام بر اساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را عامل بروکراسی بیان کرد و گفت: شرایط استان برای پیشرفت و جهش باید آماده شود و مدیران باید به دنبال ایجاد این مسیر باشند.

وی بیان کمبودها از سوی مدیران را غیرقابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: بیان نبود آب، راه، برق و سایر زیرساخت از سوی مدیران کاری را جلو نمی‌برد بلکه باید شرایط برای سرمایه‌گذاری آماده شود و نباید از سرمایه‌گذار دور شد و آن را از دست داد.

قنبری وجود مجموعه‌ها و بنیادهای مختلف برای پیشرفت و توسعه در راز و جرگلان را فرصتی مناسب توصیف کرد و گفت: بنیاد علوی، مستضعفان و بنیاد برکت می‌توانند در این شهرستان وارد شوند و اقدام به سرمایه‌گذاری کنند که در این راستای باید تسهیل گری سرمایه‌گذاری در راز و جرگلان به‌سرعت انجام شود.

وی برای توسعه راز و جرگلان از بانک‌ها درخواست مساعدت کرد و افزود: بانک‌ها برای توسعه راز و جرگلان مساعدت کنند و اعتبارات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درباره آخرین وضعیت طرح توسعه آلومینا نیز گفت: متأسفانه مواد اولیه به کارخانه آلومینای جاجرم از معدن شاهرود و بندرعباس به این کارخانه داده نمی‌شود و کارخانه آلومینا با کمتر از ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت است و در حال حاضر رغبتی برای افزایش و توسعه ظرفیت کاری خود ندارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول