اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مصوبه‌ای که مدت‌هاست بر زمین مانده/ بهسازی جاده ایوان مطالبه مردم ایوان

مسیر روستای کله‌جوب به حاجی‌حاضر شهرستان ایوان از جمله مسیرهای غیر استاندارد و پرترددی است که با وجود وعده‌های بسیاری از سوی مسوولان در بهسازی، تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده است.

مصوبه‌ای که مدت‌هاست بر زمین مانده/ بهسازی جاده ایوان مطالبه مردم ایوان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عدم استاندارد راه‌های مواصلاتی استان ایلام از جمله مشکلاتی است که هرساله حوادث ناگواری را برای برخی از هم استانی‌ها در پی دارد.

هر چند وعده و وعیدهای فراوانی برای بهسازی و استاندارد سازی مسیرهای مواصلاتی استان از سوی مسوولان داده شده اما متاسفانه تا کنون اقدام موثری برای رفع این مشکلات انجام نشده و کماکان مسیرهای خطرناک و غیر استاندارد استان برای رانندگان حادثه سازند.

مسیر روستای کله‌جوب به سمت حاجی‌حاضر از جمله مسیرهای پرترددی است که به دلیل عدم استاندارد سازی سالانه شاهد بروز حوادثاتی در آن هستیم.

هر چند بهسازی این مسیر مواصلاتی جزو مصوبات سفر استاندار بوده است اما تا کنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

بی توجهی مسوولان

فیلی یکی از شهروندان ایوانی به فارس، می‌گوید: مسیر روستای کله‌جوب به حاجی‌حاضر بسیار باریک و غیر استاندارد است و همین امر سبب بروز حوادث متعددی در این مسیر شده است اما متاسفانه مسوولان امر به این مهم بی‌توجه‌اند و سال‌هاست که وعده بهسازی آن عملی نشده است.

وی افزود: مشخص نیست چند نفر باید در این مسیر جان خود را از دست دهند تا مسوولان به فکر چاره‌ای برای رفع نقاط حادثه خیز آن بیفتند.

بالا بودن تردد روزانه در این مسیر

یکی ازعمده‌ترین دلایل مهاجرت روستایی همواره عدم دسترسی آسان به شهرها برای انتقال محصولات کشاورزی و دامی خود و همچنین امکانات بهداشتی، درمانی و دیگر تسهیلات شهری بوده است.

با توجه به قرار گرفتن اراضی کشاورزی و بقعه حاجی‌حاضر در این منطقه که سبب تردد زیاد در این منطقه شده است ضروری بهسازی آن در دستور کار قرار گیرد.

محمدی دیگر شهروند ایوانی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از تصادفات ایوان مربوط به همین مسیر است، می‌گوید: با توجه به قرار گرفتن بقعه متبرک حاجی‌حاضر و اراضی کشاورزی در این منطقه تردد زائران و کشاورزان در این مسیر بالاست و ضروری است هر چه سریع‌تر جهت بهسازی و تعمیر این مسیر مواصلاتی اقدام کنند.

وی افزود: امید است مسوولان مربوط با بهسازی این مسیر از وقوع حوادث مرگبار در آن جلوگیری کنند.

آغاز به کار پیمانکار مجری پروژه

امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان ایوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: بهسازی مسیر روستای کله‌جوب_ حاجی‌حاضر به طول ۳ کیلومتر از مصوبات استاندار است که به دلیل کم کاری پیمانکار مجری این پروژه تکمیل نشده است.

وی افزود: چندی پیش قرارداد اجرای این پروژه با پیمانکار جدید منعقد شده است و هم اکنون بهسازی این مسیر در حال انجام است.

فرماندار شهرستان ایوان با بیان اینکه تکمیل این پروژه از اولویت‌های کاری است، ادامه داد: با توجه به اهمیت مسیرهای مواصلاتی در پیشرفت و توسعه هر منطقه، هم اکنون مطالعه چهار خطه کردن ایوان تا تونل قلاجه در دستور کار قرار دارد.

توسعه راه‌های هر منطقه می‌تواند به رونق و ارتقا وضعیت اقتصادی، فرهنگی و موضوعات اجتماعی کمک شایانی کند تا جایی که توسعه راه‌های مواصلاتی از گذشته تاکنون در اولویت مدیران قرار داشته است اما متاسفانه به این مهم در استان ایلام آن گونه که باید توجه نشده است و ضروری است مسوولان ارشد استانی این امر مهم را در اولویت طرح‌های عمرانی قرار دهند تا علاوه بر کاهش سوانح جاده‌ای شاهد توسعه و پیشرفت مناطق مختلف استان باشیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول