اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حال ناخوش «ایمنی» در ادارات بیرجند/ انجام ۳۴۷ عملیات امداد و نجات در بهار امسال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند گفت: حال ایمنی ۷۰ درصد ادارات بیرجند خوب نیست و استقبال برای آموزش و رفع نقص آن کم‌رنگ است.

حال ناخوش «ایمنی» در ادارات بیرجند/ انجام ۳۴۷ عملیات امداد و نجات در بهار امسال

علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجندآتش‌نشانی را یکی از پرخطرترین شغل‌ها دانست و اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال تعداد ۱۰۴ مورد حریق و ۲۴۳ مورد حادثه در شهرستان بیرجند رخ داده است.

وی از فوت دو نفر و مصدوم شدن ۱۹ نفر طی این حوادث خبر داد و بیان داشت: ۱۳۸ نفر نیز در مجموع این حوادث توسط امدادگران و آتش‌نشانان بیرجندی نجات پیدا کردند.

تعداد مأموریت‌های آتش‌نشانان بیرجندی در سه ماهه نخست امسال ۳۴۷ مورد بوده که از این تعداد ۶۳ مورد خارج از محدودی شهری و ۲۸۴ مورد داخل محدوده شهری بوده است

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند با اعلام اینکه در مجموع تعداد مأموریت‌های آتش‌نشانان بیرجندی در سه ماهه نخست امسال ۳۴۷ مورد بوده، تبیین کرد: از مجموع این مأموریت‌ها ۶۳ مورد خارج از محدودی شهری و ۲۸۴ مورد نیز داخل محدوده شهری بوده است.

ادارات نا ایمن بلای جان بیرجندی‌ها

حسینی با بیان اینکه حال ایمنی ۷۰ درصد ادارات بیرجند خوب نیست و استقبال برای آموزش و رفع نقص آن کم‌رنگ است، تبیین کرد: ادارات را از نظر ایمنی می‌توان به ادارات پر خطر و کم خطر تقسیم‌بندی کرد که به‌عنوان مثال انبار شرکت نفت که در حاشیه مهرشهر وجود دارد بسیار پرخطر است.

ادارات و مکان‌های پرخطر از جمله انبار شرکت نفت باید از نظر ایمنی به گونه‌ای باشد که اگر حریقی صورت گرفت حداقل تا زمان رسیدن نیروها به محل حادثه، آتش به سایر مکان‌ها سرایت نکند

 

وی گفت: ادارات و مکان‌های پرخطر از جمله انبار شرکت نفت باید از نظر ایمنی به گونه‌ای باشد که اگر حریقی صورت گرفت حداقل تا زمان رسیدن نیروها به محل حادثه، آتش به سایر مکان‌ها سرایت نکند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند با تأکید بر اینکه ادارات دولتی و مکان‌های عمومی باید حداقل‌های ایمنی چون سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق را داشته باشند، عنوان کرد: با وجود اخطاریه‌های کتبی، فقط برخی اداره‌ها آن هم تا حدودی در خصوص رعایت موارد ایمنی اقدام کرده‌اند.

مستهلک بودن ۵۰ درصد خودروها

حسینی افزود: خودروهای آتش‌نشانی از عمر بالایی برخوردار هستند و بالای ۵۰ درصد خودروها مستهلک بوده و برای پوشش حوادث خارج از محدوده شهری نیاز به خودروهای جدیدتری است.

وی گفت: ساختمانی که ایمنی نسبی نداشته باشد پروانه پایان کار به آن‌ها داده نمی‌شود و مجتمع‌های زیادی دارای سیستم اطفای حریق هستند اما بسیاری از این مجتمع‌ها آگاهی استفاده از این سیستم‌ها را ندارند.

ایمنی بازار بیرجند؛ آتش زیر خاکستر                             

بازار بیرجند از بافت کاملا سنتی برخوردار است و در هنگام بروز حادثه امکان ورود وسایل اطفاء حریق به بازار وجود ندارد

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند با بیان اینکه ساختار بازار بیرجند سنتی است و ورود خودرو در زمان وقوع حادثه غیر ممکن است، مطرح کرد: با توجه به اینکه از بافت کاملا سنتی برخوردار است امکان ورود وسایل اطفاء حریق به بازار وجود ندارد که با استقرار تجهیزات ایمنی آتش‌نشانی در بازار تا حدودی ایمن‌سازی شده است.

حسینی مکان‌هایی شامل انبار و تأسیسات را دارای بار اشتعال بالا و از نقاط پرخطر دانست و افزود: در بیشتر این مکان‌ها سیستم اطفا تعبیه نشده که در صورت اصلاح نشدن به توسعه حریق منجر می‌شود و خسارت‌های جانی و مالی زیادی به بار می‌آورد.

در برخی نقاط برای ایمن‌سازی نیاز به سرمایه‌های هنگفت نیست و می‌توان با یک سیستم اطفای حریق از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد

 

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه ایمنی تأکید کرد و گفت: در برخی نقاط برای ایمن‌سازی نیاز به سرمایه‌های هنگفت نیست و می‌توان با یک سیستم اطفای حریق از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول