اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رئیس‌جمهور پاسخگوی عملکرد 7 ساله دولت باشد/ لزوم ورود سریع مجلس به مباحث معیشتی

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: رئیس‌جمهور باید پاسخگوی عملکرد 7 ساله دولت باشد، عملکردی که موجب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شد.

رئیس‌جمهور پاسخگوی عملکرد 7 ساله دولت باشد/ لزوم ورود سریع مجلس به مباحث معیشتی

مقصود دَرودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: متاسفانه روز به روز شاهد بالا رفتن قیمت ارز و سکه هستیم و قسمت پرغصه ماجرا آنجاست که طبیعتا گرانی این موارد باعث گران شدن اقلام مصرفی و کالاهای مورد نیاز و روزمره مردم می شود.

* داشتن مسکن و خودرو برای مردم آرزو شده است

وی ادامه داد: پس از افزایش قیمت‌ها و گران شدن خودرو و مسکن، داشتن این اقلام برای بسیاری از مردم تبدیل به آرزو شده است، از سویی اکنون شاهد آن هستیم که اقلامی چون گوشت، مرغ و تخم مرغ هم گران و کمیاب شده که این موجب شده تا به مردم فشار وارد شود.

درودی یادآور شد: با این وضعیت اقتصادی، امروزه مردم عادی جامعه هم به مشکل برخورده اند چه برسد به اقشار محروم، و این برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست. کمر مردم زیر بار گرانی خم شده اما نمی توانند صدای خود را به گوش مسئولین برسانند و کاری هم از دست آنان بر نمی‌آید. 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: بنده بارها در جلسات مختلف به عنوان نماینده بسیج دانشجویی و نماینده کوچک مردم پیشنهاد داده ام که ساز و کاری تعبیه شود تا مردم بتوانند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند و احیانا به مسئولان کمک کنند اما متاسفانه هنوز برای این موضوع فکری نشده است.

* مجلس باید سریع‌تر به بحث افزایش قیمت‌ها ورود کند

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مشکلات اقتصادی تبدیل به مشکلات اجتماعی و سپس مشکلات امنیتی شود، اظهار داشت: لازم است که مجلس شورای اسلامی با دو ابزار قانونگذاری و نظارت که در اختیار دارد به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بحث افزایش قیمت‌ها ورود کند.

درودی ادامه داد: مجلس باید سریعا مباحث مربوط به آقای تاجگردون نماینده گچساران را حل و فصل کرده و اولویت خود را همانطور که قبلا عنوان کرده است اقتصاد و مسائل معیشتی مردم قرار دهد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: طرح سوال از رئیس جمهور یکی از موارد خوبی است که در دستور کار مجلس قرار دارد که امیدواریم در صحن علنی مجلس صرفا به بحث گذرانده نشود و خروجی عملیاتی آن مستقیما در زندگی مردم تاثیر مثبت بگذارد.

وی افزود: مجلسی که با رای اعتماد مردم سر کار آمد تا به امروز در زمینه اقتصاد کار خاصی انجام نداده، هرچند هنوز برای قضاوت در این زمینه زود است اما همه نگاه ها به سمت نمایندگان است. نمایندگان مجلس باید به دور از حاشیه نگاه خود را معطوف به حل مساله اقتصادی مردم کنند نه اینکه صرفا شعارهایی بدهند و در فضای مجازی به دنبال معروف‌تر شدن باشند.

* دولت باید پاسخگوی عملکرد 7 ساله خود باشد

درودی یادآور شد: دولت هم باید پاسخگوی عملکرد خود از سال 92 تا به امروز باشد، عملکردی که موجب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شد.. در سال 92 با شعار های فریبنده و به کمک پیاده نظام خود از سلبریتی های خوشگذران گرفته تا سیاستمداران از رده خارج ، مردم را فریب دادند و نمی توانند امروز پشت نامه‌های افراد معلوم الحال پنهان شوند و مشکلات را به گردن رهبری بیاندازند.

وی تصریح کرد: در تاریخ مسبوق به سابقه است که این طیف زمانی که کارآمدی شان تحت سوال قرار می گیرد از رهبری هزینه می کنند. اگر رهبری ورود نکنند تمام مشکلات را گردن ایشان می‌اندازند و اگر ورود کنند او را متهم به دخالت می کنند.

* برجام مشکلی به مشکلات دیگر اضافه کرد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور افزود: هنوز یادمان نرفته که آقای روحانی گفت که اگر برجام امضا شود تمام مشکلات کشور حل خواهد شد و آقای جهانگیری در سال 96 بیان داشت که ماشین اقتصاد کشور به راه افتاده است، اما برجام نه تنها مشکلات کشور را حل نکرد که خود مشکلی شد بر روی دیگر مشکلات.

وی اضافه کرد: خروجی برجام به گفته دوستان دولتی تقریبا هیچ بود و فقط صنعت هسته‌ای خود را دو دستی تقدیم دشمن کردیم. در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی تمام مشکلات را به گردن دولت قبل و در دوره دوم تمامی مشکلات را گردن دیگران انداخت و خود از زیر بار مسئولیت فرار کرد انگار نه انگار که رییس جمهور رییس قوه "مجریه" کشور است.

درودی تصریح کرد: روحانی به منظور راه اندازی کسب و کارها و کنترل بازار بر خلاف توصیه‌های وزارت بهداشت اماکن مختلف را بازگشایی کرد اما نه تنها بازار کنترل نشد بلکه بالعکس کنترل بازار از دست آن ها در رفته است و یا اینگونه نشان داده می شود.

* وزرای دولت هم باید پاسخگوی عملکرد خود باشند

وی با انتقاد از عملکرد نامناسب وزرای دولت هم گفت: وزرای دولت نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. از وزیر مسکن که نساختن مسکن را افتخار خود می‌دانست تا وزیر ارتباطات که به گفته رییس کل اسبق بانک مرکزی بیان داشته که نمی‌توانیم کانال های اخلالگر بازار ارز را در تلگرام ببندیم. وزیری که به وزیر شوآف معروف شده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: هنوز یکسال از عمر این دولت باقی است و نباید زمان را از دست داد. اجرای درست و به دور از تحریف سیاست های اصل 44 قانون اساسی، اتکا به توان داخلی، ایجاد ساز و کار مناسب و تسهیل کننده برای راه اندازی کسب و کار، استفاده از نظرات نخبگان جوان در زمینه های مختلف و... می تواند در این یکسال کارنامه این دولت را کمی پر کند به شرط اینکه نگاه معطوف به خارج تبدیل به نگاه داخلی و مقاومت گردد.

* قوه قضائیه هم با برخورد با فساد می‌تواند نقش موثری در ایجاد بازار متعادل ایفا کند

وی افزود: قوه قضاییه نیز که امروز به چشم امید مردم تبدیل شده است عملکرد قابل قبولی داشته و در عرض یکسال 50 هزار میلیارد تومان را به بیت المال برگردانده است اما این کافی نیست. این قوه نیز با ابزارهای نظارتی و برخورد کننده با فساد می‌تواند نقش موثری در ایجاد بازار متعادل ایفا کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول