اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شهرهای قرمز هرمزگان به 10 مورد رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اضافه شدن تعداد شهرهای قرمز استان خبرداد و اظهار کرد: اکنون ده شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

شهرهای قرمز هرمزگان به 10 مورد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی در بیان تازه‌ترین اخبار مرتبط با موضوع کرونا در هرمزگان اعلام کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه، پارسیان، بستک و بندرخمیر در شرایط قرمز هستند.

برگزیده‌ای از اظهارات وی را در ادامه می‌خوانید.

در 10 شهرستان استان هرمزگان به لحاظ تعداد مبتلایان و شیوع بیماری در وضعیت قرمز هستیم.

این شرایط کنونی از هر زمان دیگری حادتر است و از مردم می‌خواهیم که به محدودیت‌های در نظرگرفته شده از سوی ستاد کرونا توجه ویژه داشته باشند.

مجبوریم برای کاهش شمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال این بیماری، در 10 شهرستان دارای وضعیت قرمز، دستورالعمل‌های بهداشتی را با شدت بیشتری اجرا کنیم.

اگر مردم رعایت کنند، می‌توانیم این وضعیت را سریع‌تر پشت‌سر بگذاریم.

 از اول خرداد تا 14 تیرماه، 4038 مورد بستری داشتیم که یا با تشخیص قطعی به بیماری کرونا یا مشکوک بودند و تحت درمان بالینی قرار گرفتند. از این موارد 3378 نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند اما هنوز 520 نفر در بخش‌های مختلف بستری‌اند که 80 نفر در آی‌سی‌یو قرار دارند.

  از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون 309 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

80 فوتی دیگر نیز داشته‌ایم که جواب آزمایش کرونای آنها منفی شده است، ولی با استفاده از سی‌تی‌اسکن و اقدامات درمانی دیگر، کرونا تشخیص داده‌ شده است.

استفاده از ماسک در استان بخصوص در محیط‌های اداری و سرپوشیده و محیط‌های حمل و نقل عمومی الزامی است و مردم نیز در روزهای اخیر بیش از 80 درصد از ماسک استفاده کرده‌اند که ما در این زمینه از مردم تشکر می‌کنیم و خواهش داریم که استفاده از ماسک به یک موضوع مهم اجتماعی تبدیل و مردم آن را از یکدیگر مطالبه کنند.

ما تأکید داریم که تجمع بالاتر از 10 نفر در استان تشکیل نشود اما موارد مختلفی وجود دارد که برخی رعایت نمی‌کنند و مراسم عروسی و ترحیم برگزار می‌کنند و این موضوع شرایط را تشدید و حادتر خواهد کرد.

جدیدترین یافته‌های پزشکی در زمینه کرونا می‌گوید که ماسک تأثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلای به کرونا دارد و تمنا می‌کنیم که مردم ماسک زدن را جدی‌ بگیرند. استفاده از ماسک تا 75 درصد از ابتلای به این بیماری جلوگیری می‌کند.

احتمال انتقال بیماری اگر هر دو نفر ماسک داشته و فاصله یک و نیم‌متری را رعایت کنند به صفر می‌رسد و این نشانه اهمیت ماسک است.

همراهی اصناف، همراهی عمومی مردم در جامعه، همراهی مجتمع‌های تجاری، همراهی ادارات و دستگاه‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به میزان زیادی در مهار این بیماری مؤثر باشد و جلوی شیوع آن را بگیرد و ما همچنان تأکید داریم که بهترین راه در امان مانده از این بیماری، ماندن در خانه و جلوگیری از رفت‌وآمدهای غیرضروری است.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول