اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اشتغال ۶۳ درصدی دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان آمار اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: این دانشگاه متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد.

اشتغال ۶۳ درصدی دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان پیش از ظهر امروز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان حضور یافت و با رئیس این دانشگاه به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این دیدار جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ‌بر ۱۸۰ هزار دانشجو در تمام استان‌های کشور و در ۱۷۶ دانشکده عنوان کرد و این دانشگاه را دارای ۲۵ هزار عضو هیأت‌علمی و استاد دانست.

رضا نقدی با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در کشور بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی آمار اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در چهار دانشکده با چهار هزار دانشجو رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مهارت‌محور با تربیت نیروی کار ماهر و چیره‌دست همراه با پنجه‌های کارآمد است.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

وی یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به‌منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

نقدی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز ایجاد رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به‌صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نیز در این دیدار نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال را تحسین‌برانگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و صنعت تأکید کرد و گفت: در صورت ارتباط این سه مجموعه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.

قاسم شریفی توجه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت: آمار اشتغال بیش از ۶۳ درصدی جذب دانش‌آموختگان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به ۹۰ درصدی را دارد.

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استان‌ها دانست و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول