اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم برخورد با محتکران سموم کشاورزی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: فروشندگانی که سموم کشاورزی را با ارز دولتی وارد و بدون اطلاع‌رسانی به مراجع ذی‌صلاح در انبار نگهداری می کنند، محتکر محسوب شده و با آنها برخورد می‌شود.

لزوم برخورد با محتکران سموم کشاورزی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در نشست توزیع و ساماندهی سموم کشاورزی با اشاره به اینکه محتکران از جنبه‌های مختلف به بخش کشاورزی خسارت وارد می کنند، بر لزوم برخورد قانونی با آنها تاکید کرد.

وی بیان کرد: صدور مجوز پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس است.

 قاسمی با اشاره به اینکه بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی باید توسط کمیته ساماندهی سموم به صورت مستمر انجام شود، تاکید کرد: برخی از فروشندگان در زمان مراجعه بازرسان اقدام به تعطیلی فروشگاه‌ها می نمایند که این امر تخلف است و باید با متخلفان به صورت قانونی برخورد نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ضرورت به‌ روز رسانی سامانه مانیتورینگ آفت‌کش‌های نباتی، اظهار کرد: لیست سموم ارسالی به استان باید توسط شرکتهای تولیدکننده و وارد کننده سموم به روز در اختیار مدیریت حفظ نباتات قرار گیرد و با شرکتهای متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

 وی با تاکید بر اینکه فروشندگی سموم باید جزء مشاغل خاص قرار گیرد، تصریح کرد: افرادی می‌توانند فروشندگی سموم آفات نباتی را بر عهده داشته باشند که بتوانند پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس دریافت نمایند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول