اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تشدید برخورد با متخلفان تورهای غیرمجاز در استان مرکزی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌مرکزی از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیر مجاز خبر داد.

تشدید برخورد با متخلفان تورهای غیرمجاز در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مرزبان صبح امروز در نشست هماهنگی با تورهای گردشگری از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیر مجاز خبر داد و گفت: در این راستا با نصب بنر و پلاکارد در  نقاط پرتردد و مرکز شهر، از عواقب سفر با تورهای غیرمجاز به مردم اطلاع رسانی انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تورها شکایت می‌کنند که اغلب آنها تورهایی هستند که به‌صورت غیرمجاز اجرا می‌شود. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌مرکزی گفت: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیرا از طریق شبکه‌های مجازی نیز به انجام تبلیغات می‌پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان  و به  چرخه صنعت گردشگری ضربه می‌زند. 

 مرزبان همچنین به اطلاع رسانی در این مورد هم اشاره و اظهار کرد: هشدار برای تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیرمجاز و فاقد مجوز به عموم مردم داده شد. 

وی با اشاره به اهمیت رضایت مسافران و گردشگران از خدماتی که ارائه می‌شود، تصریح کرد: هیأتی متشکل از نماینده مجمع دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره کل، رئیس شهرستان‌ها و حراست اداره کل تشکیل شده که هدف از تشکیل این کمیته بازبینی و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان و جلوگیری از فعالیت تورهای غیر مجاز است. 

فعالیت تورهای غیرمجاز در منطقه می‌تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری منطقه وارد کند که باید این فعالیت‌ها ساماندهی و از فعالیت های غیرمجاز جلوگیری شود

 مرزبان گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز در منطقه می‌تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری منطقه وارد کند که باید این فعالیت‌ها ساماندهی و از فعالیت های غیر مجاز جلوگیری شود. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود:  استان‌مرکزی دارای 80 راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت‌های گردشگری می‌پردازند و دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری که مجوز ارائه تور دریافت کرده‌اند باید به حوزه تورگردانی وارد شوند تا امنیت، رفاه و آرامش برای گردشگران فراهم شود.
وی در ادامه تصریح کرد: برخی افراد فرصت‌طلب با انتشار یک شماره تلفن اقدام به تبلیغ تورهای مختلف می‌کنند که تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و پاسخگوی مشکلات احتمالی نیستند. 

 مرزبان در ادامه افزود: تورگردانی یک کار تخصصی است و افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و گذراندن یک دوره 6ماهه نباید ملاک کار قرار گیرد. 

 تورگردانی یک کار تخصصی است و افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و گذراندن یک دوره 6ماهه نباید ملاک کار قرار گیرد

 مرزبان ادامه داد: در صورتی که هم استانی‌ها نیز به ما گزارشی از فعالیت تورهای غیرمجاز ارائه دهند ما حتما تخلفات صورت گرفته را پیگیری خواهیم کرد.  

وی خاطر نشان کرد:  آژانس‌های خدمات مسافرتی قانونی و مجاز کشور با توجه به نظارت‌های انجام شده تخلفات کمتری دارند و عمده تخلفاتی که انجام می‌شود، توسط آژانس‌های غیرمجاز است و متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را ندارند و امیدواریم بتوانیم معضلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آنها رابه مردم بشناسانیم.  
در استان‌ مرکزی 59  دفتر خدمات مسافرتی و 17 هتل  و 2 هتل آپارتمان مجاز به مسافرین و گردشگران خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول