اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تحقق شعار «جهش تولید» با نقش آفرینی فضای مجازی/ قرار است به تولید دو میلیون گوشی در کشور برسیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: فضای مجازی و تکنولوژی‌های آن در تحقق این شعار که افزایش تولید کشور در مقیاس چندین برابر است نقش بسزایی دارد.

تحقق شعار «جهش تولید» با نقش آفرینی فضای مجازی/ قرار است به تولید دو میلیون گوشی در کشور برسیم

 سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به تحقق شعار سال که «جهش تولید» نامگذاری شده است، گفت:  فضای مجازی و تکنولوژی های آن در تحقق این شعار که افزایش تولید کشور در مقیاس چندین برابر است نقش بسزایی دارد.

* می توانیم علاوه بر صنعت، در حوزه نرم افزارها و پلت فرم ها جهش تولید داشته باشیم

وی افزود: براساس سیاست ها و برنامه های مرکز ملی فضای مجازی، می توانیم علاوه بر صنعت، در حوزه نرم افزارها، پلت فرم ها و سخت افزارهای خاص منظوره که از آن تعبیر به (appliance) می شود نیز جهش تولید داشته باشیم.

* در حوزه حقوقی و قانونی کشور باید توجه ویژه به مالکیت فکری شود

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اقدامات این مرکز در این خصوص، تاکید کرد: در حوزه حقوقی و قانونی در کشور باید اقداماتی همچون توجه ویژه به مالکیت فکری در کشور صورت گیرد و بر همین اساس باید نشان های تجاری و برندها مورد حمایت قرار گرفته و سازکارهایی برای مواجهه با متعرضان به مالکیت ها و دارایی های فکری کشور تعیین شود که این وظیفه شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان نقطه کانونی تصمیم گیری دراین حوزه است تا سازماندهی این حوزه بتوان از دارایی های فکری مردم محافظت کنیم.

* دولت باید پلت فرم ها را مورد توجه قرار دهد

وی در رابطه با توسعه پلت فرم ها در کشور تصریح کرد: دولت به عنوان یکی از بزرگترین ساختارهای اجتماعی و اقتصادی کشور باید پلت فرم ها را مورد توجه قرار داده و شعار دولت به مثابه سکو ( پلت فرم) را اولویت قرار دهد تا شاهد شکل گیری سکوهای بزرگ باشیم.

* راه اندازی پلت فرم آموزشی دانش آموزشی در کشور

 فیروزآبادی افزود: به دلیل مشکلاتی که در رابطه با بیماری کرونا در کشور ایجاد شده و باعث شده بود که کلاس های درسی در کشور تعطیل شود، خوشبختانه شاهد راه اندازی پلت فرم آموزشی دانش آموزشی در کشور ( شاد- شبکه آموزش دانش آموزی) بودیم که با راه اندازی آن خدمات قابل توجهی در شبکه تولید خواهد شد.

* بررسی وضعیت میلیون ها نفر تحت پروژه غربالگری کرونا بدون مراجعه حضوری  در کشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نمونه دیگری از جهش تولید در حوزه فضای مجازی در کشور گفت: پلت فرم های دیگری در حوزه بیمه، بانک و بهداشت و درمان در کشور راه اندازی شده که بخش هایی از این پلت فرم ها به خصوص درحوزه  بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گرفت و ما شاهد بررسی وضعیت میلیون ها نفر تحت پروژه غربالگری کرونا بدون مراجعه حضوری  در کشور بودیم.

وی با بیان این که توسعه سکوهای بورسی کشور با عنوان سامانه سجام در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز صورت گرفته است، اظهار داشت: دهها میلیون نفر ایرانی می توانند از راه دور نسبت به فعالیت های مرتبط به حوزه بورسی و خرید و فروش سهام خود فعال باشند که این پدیده نادر و خاص در کشور، تسهیل حجم بالایی از عملیات بورسی را به همراه داشته است.

*  قرار است به تولید دو میلیون گوشی در کشور برسیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص سایر برنامه حوزه فضای مجازی در راستای جهش تولید افزود: تولید گوشی های تلفن همراه یکی دیگر از مباحث مهم این حوزه است و براساس برنامه ای که داریم قرار است به تولید دو میلیون گوشی در کشور برسیم. این درحالی است که گوشی های تلفن همراه داخلی از سیستم عامل هایی بدون نیاز به کنترل و تعلق به پلت فرم های جهانی اندروید و اپل استفاده خواهند کرد تا بتوانیم بر روی این گوشی ها از برنامه های پر کاربرد و میلیونی مورد استفاده عامه مردم از قبیل برنامه های تاکسی یا حمل و نقل، خرید کالا،  سرگرمی و گردشگری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول