اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سدهای خراسان رضوی به پهنه‌های گردشگری تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ رضوی، از تبدیل سدها و بندهای استان به فضاها و تاسیسات گردشگری خبر داد.

سدهای خراسان رضوی به پهنه‌های گردشگری تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر در جلسه کمیته گردشگری آب استان که در شرکت آب ‌منطقه‌ای خراسان‌ رضوی برگزار شد، اظهار کرد: براساس تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سدهای استان به عنوان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: براساس تفاهم صورت گرفته بین اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شرکت آب منطقه‌ای سدها و بندهای دارای ظرفیت جذب گردشگر از جمله سدفریمان، سددرونگر، سدسلامی و سایر سدها و بندهای استان به فضای گردشگری تبدیل خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: گردشگران با توجه به تنوع فضاها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری که در این مناطق ایجاد خواهد شد، امکان بازدید خواهند داشت.

مکرمی‌فر یادآور شد: در استان خراسان رضوی بیش از 20 سد و بند با ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از آن‌ها در راستای توسعه گردشگری هستیم.

همچنین محمد علایی مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان‌رضوی در این جلسه گفت: در طرح‌های گردشگری تأسیسات آبی حراست از آثار باستانی و حفظ و پایداری شرایط زیست محیطی باید بطور کامل توسط سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول