اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موافقت کمیسیون ماده ۵ با بلندمرتبه‌سازی در استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: کمیسیون ماده ۵، با پرونده‌های مطرح‌شده در زمینه بلندمرتبه‌سازی در شهرهای این استان که زمینه و بستر اجرای آن را دارند، موافقت خواهد کرد.

موافقت کمیسیون ماده ۵ با بلندمرتبه‌سازی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ماده ۵ ویژه بررسی پرونده‌های شهرستان سمنان اظهار کرد: همانطور که معاون عمرانی وزیر کشور در سفر به استان سمنان بر مقوله بلندمرتبه‌سازی در استان تأکید داشت، کمیسیون ماده ۵ استان نیز با پرونده‌های مطرح‌شده در خصوص بلندمرتبه‌سازی در شهرهای استان که زمینه و بستر این مهم در آن فراهم باشد، موافقت خواهد کرد.

وی ادامه داد: پرونده‌های مطرح‌شده در خصوص تغییر کاربری در این کمیسیون، از مواردی است که می‌تواند محلی برای سوءاستفاده برخی سودجویان در این حوزه شود که نیاز است موافقت با تغییر کاربری، با قید زمان‌بندی مشروط شود.

فخری کمیسیون ماده ۵ را محلی برای کسب درآمد برای شهرداری‌های استان سمنان دانست و تأکید کرد: این مهم باید با مکانیزم و ساز و کاری مشخص و به دور از افراط و تفریط انجام شود.

وی تأکید کرد: بازه زمانی یک ماهه به منظور تغییر کاربری املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در نظر گرفته شده که نیاز است تا در روند اجرایی این مهم تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین ضمن انتقاد از بالا بودن تعداد پرونده‌های ورودی به این کمیسیون، خاطرنشان کرد: بررسی تعداد ۶۶ پرونده مختص شهر سمنان در یک جلسه امری مطلوب نیست و باید با در نظر گرفتن ساز و کاری مناسب، در راستای کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به این کمیسیون گام برداریم.

فرماندار سمنان نیز در این در جلسه اظهار کرد: احداث تالار مرکزی سمنان از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به استان است که جانمایی زمین در سال ۹۵ با هماهنگی مسکن و شهرسازی، شهرداری و معاونت عمرانی وقت انجام شد و یک هکتار زمین به این مهم اختصاص یافت.

سیدعباس دانایی اضافه کرد: نیاز است تا در روند رسیدگی به موارد و مسائل مربوط به تخصیص زمین تسریع شود.

همچنین در این جلسه ۶۶ پرونده مختص شهر سمنان موردبررسی و بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول