اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مصرف 14.5 میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: 14 میلیون و 528 هزار و 660 مترمکعب گاز در خردادماه سال‌جاری در جایگاه‌های CNG استان مصرف شده است.

مصرف 14.5 میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG  کردستان

 احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 14 میلیون و 528 هزار و 660 مترمکعب گاز در خردادماه سال‌جاری در جایگاه‌های CNG استان مصرف شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 52 باب جایگاه CNG در استان وجود دارد که 15 جایگاه آن در سنندج، سقز 8 جایگاه، بانه 4 جایگاه، دیواندره 4 جایگاه، بیجار 3 جایگاه، مریوان 4 جایگاه، کامیاران 4 جایگاه، قروه 3 جایگاه، دهگلان 2 جایگاه، سروآباد 2 جایگاه و در شهرهای دزج و سریش‌آباد شهرستان قروه و موچش شهرستان کامیاران نیز هرکدام یک جایگاه در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

افزایش مصرف گاز در جایگاه‌های CNG کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از افزایش مصرف گاز در جایگاه‌های CNG استان در خردادماه جاری خبر داد و گفت: با جمع‌آوری آمار مصرف در 49 جایگاه فعال در سطح استان کردستان کنتورهای نمایشگر عدد 14 میلیون و 528 هزار و 660 مترمکعب را نشان می‌دهد که در مقایسه با مصرف مدت زمان مشابه سال گذشته با افزایش در این بخش روبه رو هستیم.

فعله‌گری میزان مصرف گاز در جایگاه‌های CNG در سال گذشته در استان را 13 میلیون و 626 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: از تعداد 52 جایگاه موجود در استان کردستان 49 جایگاه ثبت شده و 3 جایگاه مصرفی نداشته است.

سرمایه‌گذاری در زمینه احداث جایگاه‌های عرضه و روی آوردن مردم به استفاده از گاز طبیعی در حوزه حمل و نقل منجر به کاهش مصرف بنزین می‌شود

 

وی در ادامه  افزود: سرمایه‌گذاری در زمینه احداث جایگاه‌های عرضه و روی آوردن مردم به استفاده از این سوخت ارزان قیمت و پاک نشانه اهمیت گاز طبیعی در حوزه حمل و نقل است که در نهایت منجر به کاهش مصرف بنزین می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای انرژی در طول چند دهه گذشته افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است، گفت: در بخش حمل و نقل نیز پس از نصب موتورهای گاز سوز روی خودروها، صنعت گاز طبیعی نقش بسیار مهمی در تامین سوخت بخش حمل و نقل ایفا می‌کند.

مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز طبیعی نسبت به سایر  سوخت‌ها مورد توجه واقع شده است

 

 

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی و توسعه تکنولوژی مایع‌سازی گاز مورد توجه واقع شده است که نشان اهمیت گاز طبیعی در تمامی بخش‌ها دارد. 

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول