اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقاد بسیج اساتید به حذف معاونت پارلمانی و ستادهای استانی دانشگاه پیام‌نور

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور اعلام کرد: حذف معاونت پارلمانی و ستادهای استانی این دانشگاه از نگاه اکثریت دلسوزان و کسانی که صاحب تجربه اجرایی خوبی در مدیریت دانشگاه هستند، هیچگاه به صلاح و صرفه دانشگاه نبوده و نخواهد بود.

انتقاد بسیج اساتید به حذف معاونت پارلمانی و ستادهای استانی دانشگاه پیام‌نور

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور  سال گذشته در دیدار با برخی مسئولان استانی از تغییر ساختار این دانشگاه خبر دارد و اظهار داشت که به منظور تغییر ساختار و ساماندهی مراکز و واحدهای تحصیلی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور درصدد هستیم ساختار این دانشگاه را در آینده‌ای نزدیک تغییر دهیم.

این موضوع در حالی بیان شد که اخیرا اخباری درباره تصویب این طرح در هیات رئیسه دانشگاه پیام نور و اینکه طرح در دستور کار هیات امناء قرار گرفته، شنیده شد. این اتفاقات انتقاداتی را از سوی برخی اساتید در پی داشت تا آنجایی که کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور هم امروز طی بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« با توجه به مراجعه مکرر اساتید به این کانون به استحضار می‌رساند، طرح تغییر ساختار دانشگاه پیام نور که اخیراً در هیات رئیسه دانشگاه تصویب و در دستور کار هیات امناء قرار گرفته است، بررسی ها نشان می دهد این تغییر مهم صرفاً در محدوده اعضاء هیات رئیسه و معاونین مطرح بوده و متاسفانه هم فکری و هم اندیشی لازم در سطح اعضای با سابقه و صاحب تجربه در سازمان مرکزی و استانها صورت نگرفته است.

به اذعان نخبگان دانشگاه این طرح جز اضمحلال وجلوگیری از انجام وظیفه دانشگاه پیام نور چیزی در پی نخواهد داشت.

بسیج اساتید دانشگاه با توجه به درخواست مکرر اساتید معزز و اینکه موظف است در مواضع حساس منعکس کننده خواسته های عمومی اعضای هیات علمی دانشگاه باشد، در این برهه نیز لازم می داند به مسئولان محترم دانشگاه اعلام نماید، نخبگان دانشگاه معتقدند: حذف معاونت پارلمانی دانشگاه از نگاه اکثریت دلسوزان و کسانی که صاحب تجربه اجرایی خوبی در مدیریت دانشگاه هستند هیچگاه به صلاح و صرفه دانشگاه نبوده و نخواهد بود.

همچنین بحث حذف ستادهای استانی بدون آنکه مشخص باشد در مناطق چه اتفاقی خواهد افتاد و ستاد منطقه از چه ساختاری برخوردار است و روابط آن با سازمان مرکزی و مراکز و واحد های متبوعش چگونه تعریف می شود؟ کار صحیح و درستی نیست.

به عبارت دیگر مسئولانی که در طی این سالها دائماً شعار " تدبیر و شفافیت" داده اند، لازم است به ادبیات خردورزی که همان مشورت کردن با اصحاب حل و عقد در یک محیط علمی است، پایبند باشند و نه اینکه با نامحرم دانستن اکثریت نخبگان و متخصصان علمی و اداری دانشگاه و بصورت مخفیانه طرحی را آماده نمایند و بدون همراهی نظرات کارشناسی آن را در دستور جلسه هیات امناء قرار دهند.

این نوع رفتارها در حافظه تاریخی جامعه دانشگاه پیام نور خواهد ماند و قطعاً در آینده از رفتار های عزیزانی که انجام این امر را بر دوش گرفته اند و یا در مقابل کوتاهی ها سکوت کرده اند، به نیکی یاد نخواهد کرد. مطمئناً رشد و بالندگی دانشگاه در گرو مشارکت نخبگان علمی آن است و تداوم و توسعه فعالیت های دانشگاه در عرصه علمی، اجتماعی و فرهنگی نیز همواره به پشتوانه ساختارهای صحیح و به روز آن امکان تحقق خواهد داشت.

لذا در پایان از مسئولان محترم دانشگاه موکداً درخواست می گردد با کسب پشتوانه فکری بدنه نخبگانی دانشگاه، همراهی و همدلی حداکثری را درخصوص تغییر چارت سازمانی فراهم آورند.

با توجه به گستره کشوری دانشگاه از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و از وزیر محترم علوم، تحقیقات وفناوری نیز تقاضا داریم توجه ویژه ای به وضعیت دانشگاه پیام نور داشته و در جهت کاستن از دل نگرانی های جامعه دانشگاهی پیام نور دستور مقتضی صادر فرمایند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول