اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازگشت شهروندان تاجیک از روسیه

وزارت امور خارجه تاجیکستان از برقراری 11 پرواز جدید چارتر برای بازگرداندن شهروندان این کشور از روسیه خبر داد.

بازگشت شهروندان تاجیک از روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت امور خارجه تاجیکستان از برقراری پروازهای اضافی برای بازگرداندن اتباع این کشور از روسیه به «دوشنبه» خبر داد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه تاجیکستان، با تصمیم ستاد مرکزی تقویت اقدامات ضد اپیدمی برای جلوگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا در ماه ژوئیه سال جاری 11 پرواز اضافی چارتر در مسیر روسیه – تاجیکستان انجام خواهد گرفت.

بنابر اعلام نهاد دیپلماتیک تاجیک، از 19 ژوئیه در سفارت تاجیکستان در شهر مسکو و کنسولگری‌های این کشور در شهرهای سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، نووسیبیرسک و اوفا کمیسیون‌های ویژه‌ای تهیه فهرست اتباع مایل به بازگشت به میهن، ایجاد شده است.

وزارت خارجه تاجیکستان خاطرنشان می‌کند که حین انجام پروازهای چارتر گروه‌های آسیب پذیر به ویژه بیماران، زنان و کودکان، سالمندان، دانشجویان و همچنین افرادی که با اهداف دیپلماتیک وارد روسیه شدند، اولویت داده خواهد شد.

به این ترتیب، بعد  از دریافت اجازه طرف روسی از 7 تا 30 ژوئیه شهروندان تاجیکستان با 11 پرواز اضافی شرکت‌های هواپیمایی «تاجیک ایر» و «سامان ایر» از روسیه به میهن بازگردانده می‌شوند.
گفتنی است که روزهای 3 و 4 ژوئیه از طریق پروازهای شرکت‌های تاجیک و سامان ایر یک گروه دیگر از اتباع تاجیکستان از مسکو به دوشنبه و خجند منتقل شدند.

وزارت خارجه تاجیکستان در بخش دیگری خطاب به شهروندان این کشور در بلاروس و اوکراین اعلام کرد که با هدف بازگشت اتباع خود از کشورهای مذکور مطابق با دستور رئیس جمهور این کشور در تاریخ 10 ژوئیه پرواز چارتر شرکت هواپیمایی «سامان ایر» در مسیر «دوشنبه –میسنک-دوشنبه» برنامه‌ریزی شده است.

نهاد دیپلماتیک تاجیکستان همچنین خطاب به شهروندان مقیم این کشور در کشورهای اروپا و آمریکا اعلام کرد که با هدف بازگرداندن اتباع خود به میهن در تاریخ 8 ژوئیه سال جاری میلادی پرواز ویژه شرکت هواپیمایی «سامان ایر» در مسیر «فرانکفورت – دوشنبه» برنامه‌ریزی شده است.

تاجیکستان در روزهای 1 تا 3  ژوئیه همچنین بیش از 1.5 هزار شهروند جامانده خود را از کشورهای ازبکستان و قزاقستان بازگرداند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول